Znaczenie zdjęć produktowych

Zdjęcia produktowe – jakie mają znaczenie?

Wielu sprzedawców, których sklepami internetowymi opiekujemy się pod kątem SEO, zadaje nam pytanie, w jaki sposób mogą uatrakcyjnić strony oferowanych produktów. Kiedy je analizujemy, odkrywamy, że należy rozbudować ich treści o słowa kluczowe i czekać na reakcje algorytmów Google. Jest jednak coś, co wymaga wysiłku, a przynosi równie niesamowite efekty. Są to przemyślane zdjęcia produktowe. Chcemy się dzisiaj podzielić refleksjami w tym temacie.

Kiedy analizujemy sklepy naszych klientów i patrzymy świeżym okiem na zdjęcia produktów, czasem widzimy, że czegoś im brakuje. Wcale nie jakości. Wcale nie efektów specjalnych. Brakuje im… ekspozycji korzyści.

Wyobraź sobie, że chcesz kupić hamak, a sklep, który odwiedzasz ma zdjęcia tego przedmiotu na białym tle, bez człowieka, bez otoczenia. Musisz zgadywać, czy jest to hamak do mieszkania, czy na ogród. Inny przykład – chcesz mieć nowe kafelki w kuchni i przedpokoju, a sklep, który sprawdzasz pokazuje wyłącznie zdjęcie pojedynczej płytki. Zachęcające?

Jaką rolę pełnią zdjęcia produktowe?

Funkcją zdjęcia produktowego w ofercie sprzedażowej nie jest udokumentowanie wyglądu produktu. Jest nią pokazanie korzyści i zalet z jego posiadania. Można to zrobić poprzez umieszczenie go w kontekście – pokazać, jak się go używa. Jak wyglądają rzęsy po nałożeniu konkretnego tuszu? Czy ten fotel firmy Moon Meble lepiej wygląda na białym tle czy w otoczeniu sypialnianym?

Fotel w sypialni
Meble z kolekcji MoonMeble.pl

Kontekst jest bardzo ważny, ponieważ pomaga konsumentowi na wyobrażenie sobie danego przedmiotu w swoim mieszkaniu, w swoich dłoniach czy w oczach ludzi, którym chce zaimponować. A to już przedostatni krok do dodania produktu do koszyka. Nie bez przyczyny wynajmuje się gwiazdy do tego, żeby stawały się ambasadorami marek. Chcemy być jak nasze autorytety – nosić to, co one noszą i robić to, co one robią.

Zakupy w sklepie internetowym są wyzwaniem, któremu można sprostać poprzez emocje. Emocjonujące i wywołujące pożądanie zdjęcia spełnią rolę tego, co jest w stanie zrobić sprzedawca w sklepie stacjonarnym poprzez rozmowę z klientem. Dobrze też popatrzeć strategię największych graczy w segmencie e-commerce, jak Allegro czy Zalando oraz mniejszych, ale dobrze funkcjonujących e-sklepów, jak Moon Meble.

A może pokazać skutki niestosowania produktu?

Ciekawym sposobem na wyeksponowanie zalet posiadania produktu jest pokazanie skutków jego niestosowania. Jeden z naszych klientów sprzedawał maty masujące na fotel. Zaproponowaliśmy mu dodanie do oferty zdjęć osób, które cierpią na bóle kręgosłupa w wyniku małej aktywności mięśni, które mobilizuje sprzedawany przez niego produkt. Pomysł ten okazał się strzałem w dziesiątkę i pomógł we wzroście sprzedaży.

70-80% osób w Polsce to wzrokowcy, co oznacza, że interpretują świat w największej mierze poprzez to, co widzą. To dobrze 🙂 W końcu o wiele trudniej pokazać zapach i dźwięk danego produktu, niż przekazać jego największe korzyści poprzez dobrze dopasowane i umieszczone w atrakcyjnym kontekście zdjęcia. Warto zainwestować w to, aby to właśnie wyobraźnia konsumenta wzbudziła chęć posiadania tego, co sprzedajesz.