W jaki sposób zwiększyć widoczność strony

Spis treści

Kategoria : SEO
28 marca 2022

Widoczność strony internetowej to podstawa istnienia wielu firm i źródło bajecznych dochodów. Czy Twoja firma ma nowoczesną stronę internetową i chce pokazać ją swoim klientom? A może Ty prowadzisz prywatną witrynę WWW i szukasz okazji, żeby przyciągnąć więcej klientów! Jest kilka sposobów na to, aby zwiększyć widoczność strony i tym samym przegonić konkurencję. Koniecznie zobacz, co tak naprawdę Ci się opłaca.

W jaki sposób nie należy zwiększać widoczność strony?

Zwiększanie widoczności strony internetowej ma sens tylko wtedy, gdy robisz to w Internecie. Wiele razy każdego dnia widzisz:

  • adresy stron internetowych w gazetach i czasopismach,
  • adresy e-mail wydrukowane na ulotkach,
  • długi i trudny adres domeny internetowej na samochodzie.

Oczywiście, że to kusi, bo oklejony samochód buduje wizerunek firmy. Jednak ten sposób jest nieekonomiczny, ponieważ prawie nikt nie planuje przechowywać przez wiele godzin w pamięci adresu e-mail lub adresu WWW. To po prostu niemożliwe i dlatego nie działa. Sens mają wyłącznie te działania, które wykonasz w Internecie lub wykona je za Ciebie profesjonalna agencja SEO.

Zwiększanie widoczności własnej strony internetowej to po prostu reklamowanie się w Internecie z pomocą adresu Twojej witryny. Istnieje wiele sposobów, które różnią się zasadniczo trzema rzeczami:

  • nakładami czasu,
  • wysokością kosztów,
  • stosunkiem jednego do drugiego.

Zobacz, gdzie i jak możesz promować własną stronę, poprawiając jej widoczność dla potencjalnych klientów.

Jak najlepiej zwiększyć widoczność strony w Internecie?

W pierwszej kolejności wymieńmy sposób płatny, czasochłonny i wymagający pomocy doświadczonej agencji SEO, ale jednocześnie najskuteczniejszy. Chodzi o pozycjonowanie, czyli o działania, które mają na celu poprawić wyniki wyszukiwania w Google na Twoją korzyść. Mowa o skomplikowanych zabiegach, dzięki którym Twoja strona WWW ukaże się jako jedna z pierwszych, gdy Twój klient wpisze w Google hasło kojarzące się z Twoją działalnością.

Inną możliwością są płatne linki sponsorowane w Google, a więc Google Ads. To także płatne rozwiązanie, ale możliwe do uruchomienia w ciągu kilku dni. Reklamy są wyświetlane tak długo, jak długo Google może wyczerpywać przelaną przez Ciebie pulę pieniędzy lub do czasu, gdy nie złamiesz jakiegoś punktu regulaminu, który zabrania pewnych praktyk lub promowania tym sposobem niektórych produktów.

Kolejną możliwością jest program Google Moja Firma, który świetnie współpracuje z Google Maps. To całkowicie darmowe narzędzie pozwala Ci dodać informacje o Twoim lokalnym biznesie. Dzięki temu możesz promować swój sklep lub firmę wśród sąsiadów, o ile wiesz, jak robić to dobrze. Oprócz wiedzy ograniczeniem tego rozwiązania jest jego lokalny charakter.

Ostatnią z wymienionych możliwości jest reklamowanie się lub promowanie się w mediach społecznościowych. Najpopularniejsze serwisy przyciągają każdego dnia setki milionów osób i dlatego są bardzo atrakcyjne dla reklamodawców. Reklama w mediach społecznościowych jest płatna i uważana jest za jedną z najbardziej skomplikowanych. Możesz również prowadzić i promować swój fanpage, jednak albo zrobisz to szybko i odpłatnie, ale tanio, długo i mozolnie.

Jaki sposób zwiększania widoczności w Internecie jest polecany przez ekspertów?

Co warto wybrać? Naszym zdaniem pozycjonowanie. A dlaczego?

  • od kilkunastu lat jest to najpewniejszy sposób dotarcia do każdego, kto korzysta z Google,
  • nie ma żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o promowane branże (np. CBD, farmacja, prawo),
  • ściąga klientów dzięki tak zwanemu „długiemu ogonowi”, czyli dzięki hasłom, które są ważne dla klientów,
  • oferuje najtańszy jednostkowy koszt pozyskania klienta,
  • daje efekt nawet na lata, jeżeli agencja SEO wykonała dobrą pracę.

Pozycjonowanie, zwane też SEO, działa na zasadzie kuli śnieżnej: w pierwszych tygodniach efekty są umiarkowane, ale po kilku miesiącach ten sposób dostarczy Ci o wiele więcej osób oglądających Twoją stronę internetową, a więc sprowadzi bardzo wielu nowych klientów.

Pozycjonowanie można wykonać solidnie i trwale albo byle jak i niezgodnie z regulaminem Google. Jeżeli interesuje Cię ten pierwszy sposób na zwiększenie widoczności strony, to już teraz zapytaj nas o ofertę.

Zdjęcie główne: Anete Lusina / pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.