Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stanowi połączenie wielu zróżnicowanych czynności, które ogólnie można określić jako: SEO (serach engine optimization), content marketing (czyli marketing treści) i link building (linkowanie). Ich celem jest zoptymalizowanie witryny w sposób, który zapewni jej jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarek internetowych pod kątem wybranych słów kluczowych. Dzięki tego typu działaniom strona dociera do znacznie szerszego grona odbiorców, co bezpośrednio przekłada się na popularność i rozpoznawalność marki. Właśnie dlatego pozycjonowanie cieszy się coraz większą popularnością. W wykonaniu profesjonalistów przynosi nadzwyczajne efekty, a nasza firma zna się na SEO jak mało kto. Dzięki nam staniesz się numerem jeden w Google.

Pozycjonowanie należy łączyć raczej ze strategią długofalową. Czas oczekiwania na efekty różni się w zależności od wielu czynników m.in. branży, poziomu aktywności konkurencji, wieku witryny, słów kluczowych, obecnej pozycji w wyszukiwarce i może wynieść nawet kilka miesięcy. Bywa, że trzeba uzbroić się w cierpliwość w oczekiwaniu na wzrost ruchu na stronie. Jednak warto – efekty, gdy już się pojawią, utrzymują się przez bardzo długi czas, zapewniając wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwarek.

Szybkość pojawienia się efektów zależy też od sposobu, w jaki prowadzone jest pozycjonowanie. Odpowiedni wybór działań oraz wdrażanie ich z zachowaniem bezpieczeństwa, czyli przede wszystkim zgodnie z wytycznymi Google, trwa. Przyspieszenie tego procesu nie wchodzi w grę. Jeśli ktoś próbuje przekonać Cię, że to możliwe, najwyraźniej nie zna się na SEO lub nagina fakty.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie ?

Podczas wyszukiwania informacji w internecie zdecydowana większość konsumentów skupia się na pierwszej stronie z wynikami. Niewielu decyduje się przejść na drugą i kolejne. To oznacza, że chcąc dotrzeć do nowych klientów, koniecznie trzeba trafić do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania. Dzięki pozycjonowaniu jest to możliwe. Nie bez przyczyny jest ono obecnie podstawowym działaniem marketingowym w kontekście funkcjonowania marki w internecie. Posiadanie strony na pozycjach w pierwszej dziesiątce (TOP10 Google) wyników zapewnia realne, wymierne zyski. Dołożymy wszelkich starań, żeby Twoja witryna tam trafiła.

Satysfakcja klienta jest dla nas najważniejsza, dlatego gwarantujemy: jeśli cel nie zostanie osiągnięty, czyli Twoja witryna nie znajdzie się w TOP10, nie poniesiesz żadnych kosztów usługi. Naszą renomę budujemy na zaufaniu i zadowoleniu klientów. Podejmując współpracę z nami, masz pewność, że niczego nie ryzykujesz.

Na czym polega pozycjonowanie ?

Pozycjonowanie strony obejmuje szereg czynności. Do najważniejszych należy: optymalizacja strony pod kątem technicznym (czyli poprawki w kodzie), lekka modyfikacja tekstów i wyglądu, linkowanie oraz przystosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Tego typu działania muszą być przeprowadzane z dużym wyczuciem i znajomością najnowszych zasad obowiązujących w obszarze SEO. Brak kompetencji może okazać się zgubny dla funkcjonowania strony.

Mówiąc o optymalizacji witryny, mamy na myśli pracę nad jej kodem oraz treściami i grafikami, które zawiera. Przeprowadzamy ją pod kątem wymagań wyszukiwarki (to jest właśnie optymalizacja SEO) oraz z uwzględnieniem zachowań użytkowników sieci (tj. optymalizacja konwersji). W ten sposób usprawniamy działanie wszystkich elementów strony. Zarówno pod kątem zawartości, jak i od strony składowych niewidocznych dla klienta, ale kluczowych dla mechaniki Google. W pozycjonowaniu nawet detale są ważne.

Na początek: dobry kod

Optymalizowanie strony zaczyna się zwykle od uważnej budowy strony. To od niej zależy, na ile sprawnie będą poruszać się po witrynie roboty sieciowe Google, a tym samym – które miejsce w wyszukiwarce zajmie strona. Im lepszy kod, tym lepsza pozycja. Pracując nad aspektami technicznymi, przyglądamy się m.in. poprawności kodu, jego ilości (pod kątem m.in. duplikowania treści) czy paginacji. Poprawki na tym etapie mają olbrzymie znaczenie dla procesu pozycjonowania strony.

Wyczyszczony z błędów, lepszy kod oznacza w praktyce szybsze ładowanie się strony, prawidłowe wyświetlanie jej elementów, ogólnodostępność (również dla urządzeń mobilnych), wyszukiwanie strony głównej i podstron przez roboty Google pod jednym adresem URL oraz uniemożliwienie im dostępu do wybranych miejsc. Dlaczego to takie istotne? Ponieważ pozycjonowanie bez odpowiednich zmian w kodzie źródłowym nie może przynieść zadowalających efektów.

Bardzo przydatne podczas prac nad kwestiami technicznymi jest oprogramowanie CMS. Mowa o Content Management System służącym do skutecznego zarządzania treścią serwisu. Z jego pomocą można modyfikować teksty na stronie, moderować komentarze i nie tylko. Do najbardziej popularnych platform CMS należą: WordPress, Joomla i Drupal. Praca z nimi zwykle nie stanowi większego problemu. Zupełnie inaczej wygląda pozycjonowanie strony, gdy wykorzystany został trudniejszy w obsłudze autorski edytor. W tym przypadku profesjonalna pomoc jest nie do przecenienia.

Linkbuilding, czyli linkowanie

Mówi się, że wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. Natomiast dla nas ważne jest, żeby w sieci było jak najwięcej linków prowadzących do Twojej strony. Żeby uzyskać dobry efekt, musi ich być naprawdę sporo. Najlepiej, gdy dają się liczyć w setkach lub tysiącach. Linki dzielimy ze względu na lokalizację na wewnętrzne i zewnętrzne. Te pierwsze znajdziemy w obszarze witryny i będą prowadzić np. do podstron. Z kolei zewnętrzne, na co wskazuje nazwa, umiejscowione są poza stroną. Można rozlokować je na posiadanym blogu, profilu na portalu społecznościowym i innych. Możliwości jest wiele. Skuteczne pozycjonowanie wymaga wykorzystania wszystkich.

W rozmieszczaniu linków w sieci bardzo pomagają katalogi stron. Naprawdę warto zamieścić w nich swoją witrynę. Inną formą promowania witryny jest tzw. SWL, czyli System Wymiany Linków. Funkcjonuje w dwóch trybach: stałym (link widnieje ciągle na wybranych stronach) i rotacyjnym (link naprzemiennie jest widoczny i znika na danej stronie). Warto również korzystać ze stron, na których dozwolone jest dodawanie tekstów zawierających linki. Znajomość tego typu metod jest niezwykle ważna w procesie pozycjonowania.

Linkowanie na pierwszy rzut oka może wydawać się łatwe. Jednak to tylko pozory. Algorytmy wyszukiwarek z powodzeniem znajdują wszelkie nieprawidłowości, a te często skutkują nałożeniem na stronę filtra. Prawidłowe rozmieszczanie linków reguluje wiele zasad tyczących się m.in. jakości stron, na których zostawimy swój „ślad”, nazwy linku, różnicowania domen i adresów IP, z których dodajemy linki, ich ilości (musi być wystarczająca, a nie nieskończona) oraz wielu innych aspektów. Te i inne reguły pomagają uniknąć pułapek związanych z amatorskim pozycjonowaniem.

Lepsza treściowa zawartość strony

Równie ważne, co zmiany w kodzie, są te wprowadzane w zawartości witryny. Im niższa jakość tekstów, tym dalsze miejsce w wynikach wyszukiwarki. Warto więc zadbać o publikowane treści. Powinny cechować się oryginalnością (Ctrl+C nie wchodzi w grę), aktualnością i przyciągać uwagę internautów, czyli być zwyczajnie interesujące. W tym celu konieczne jest regularne dodawanie nowych artykułów. Ich brak szybko skutkuje spadkiem witryny na dalsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Wysoka częstotliwość musi jednak iść w parze z jakością. Tekst powinna cechować oryginalność. Taka, która oznacza nie tylko własne autorstwo, ale też nieszablonowość i świeżość. Dzięki niej przyciągniesz zarówno uwagę botów Google, jaki i internautów. A o to chodzi w pozycjonowaniu.

Wyślij zapytanie teraz !

Uzyskaj odpowiedzi i porady od specjalistów

Optymalizacja grafiki na stronie

Dobra zawartość strony to nie tylko świetny tekst, ale też adekwatna, ciekawa szata graficzna. Najlepiej, jeśli dobrze uzupełnia artykuły, oddaje ich sens i pomaga zrozumieć, a w dodatku jest zoptymalizowana pod kątem wymagań Google. Zapewnienie takiej oprawy wizualnej jest ważnym elementem procesu pozycjonowania. Doskonale, gdy publikowane zdjęcia, grafiki czy gify pochodzą z własnych zbiorów. Gdy takich nie posiadamy, z pomocą przychodzą strony z darmową lub płatną grafiką. Jednak ich zdecydowanym minusem jest duża popularność w sieci, czyli znikoma oryginalność.

Tematyczne dopasowanie grafiki do tekstu to dopiero początek. Kolejny niezwykle ważny krok to odpowiednie przygotowanie jej do publikacji na stronie. Trzeba zadbać o każdy detal. Znaczenie ma nawet nazwa pliku. Jeśli będzie zawierała słowa kluczowe, boty Google z łatwością zaklasyfikują obrazek do odpowiedniego tematu. Innym parametrem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest wielkość grafiki. Jest kluczowa dla czasu ładowania się strony. Jeśli całość trwa zbyt długo, wielu internautów może zrezygnować z czekania i włączyć szybszą witrynę konkurencji. Pozycjonowanie to też opisy obrazów przyciągające uwagę czytelnika i rozmieszczenie ich na stronie. Całość ma tworzyć interesujący, bogaty w treść, wartościowy przekaz.

Duża ilość fraz

Efektywne pozycjonowanie wymaga wyboru adekwatnych, skutecznych słów kluczowych. Muszą być w pełni zgodne z tematyką witryny oraz tożsame z hasłami, które internauci wpisują do wyszukiwarki, szukając Twoich usług lub towarów. Wyborowi odpowiednich fraz zawsze towarzyszy pytanie – ile? Odpowiedź brzmi: im więcej, tym lepiej. Każde kolejne słowo kluczowe zwiększa szanse Twojej strony na przyciągnięcie uwagi internautów. W myśl tej zasady, oferujemy Ci dużą ilość słów kluczowych. To oznacza, że na pewno będzie ich więcej niż 10, bo takie jest powszechnie zaakceptowane minimum. Górne limity właściwie nie istnieją.

Słowa kluczowe skrojone na miarę

Wybór odpowiednich słów kluczowych jest niezwykle istotnym etapem tworzenia strategii pozycjonowania. Przede wszystkim frazy muszą precyzyjnie oddawać specyfikę Twojej działalności. Im bardziej są charakterystyczne dla Ciebie i Twojej marki, tym lepiej. Jednocześnie trzeba pamiętać, że wybór bardzo popularnych lub używanych przez wielkie przedsiębiorstwa fraz może przynieść znikome efekty. W Enterso zdajemy sobie sprawę, że nie należy trzymać się sztywno raz ustalonego zestawu słów kluczowych. Skuteczne działania SEO wymagają natychmiastowego reagowania na obserwowaną skuteczność poszczególnych fraz i modyfikowania ich w razie potrzeby. Elastyczność w tym zakresie jest bardzo ważna.

Detale na wagę złota

Jak widzisz, każdy element Twojej witryny ma znaczenie w procesie pozycjonowania. Począwszy od kwestii czysto technicznych, skończywszy na widocznej dla użytkownika stronie treściowej i wizualnej. Jeśli strona ma trafić do TOP10, musi być profesjonalnie zoptymalizowana. Wtedy przyciąga uwagę robotów Google, które „postrzegają ją” jako potencjalnie wartościową i umieszczają wysoko w wynikach wyszukiwarki. Jest też zdecydowanie ciekawsza dla internautów.
Prawidłowe wykonanie wszystkich działań wchodzących w zakres pozycjonowania wymaga lat doświadczenia i elastyczności. Dobra pozycja witryny to zawsze efekt wytężonej, czasochłonnej pracy zespołu profesjonalistów. Nie ma miejsca na jakiekolwiek niedociągnięcia. Tym bardziej, że błędy w SEO zawsze skutkują bardzo nieprzyjemnymi konsekwencjami.

Google AdWords - zalety płatnej reklamy w wyszukiwarce

Pozycjonowanie przynosi jeszcze lepsze efekty, jeśli jest uzupełniane kampanią Google AdWords. Metoda pozwala bardzo szybko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Pierwsze efekty pojawiają się w ciągu zaledwie kilku dni. Inną zaletą narzędzia jest jego elastyczność i przystępna forma finansowania. Płacimy za efekty, czyli internautów odwiedzających stronę. Poza tym sami określamy budżet, więc mamy pełną kontrolę nad wydatkami. Raporty o skuteczności fraz w połączeniu z możliwością zarządzania nimi w dowolny sposób pozwalają stworzyć optymalny zestaw słów kluczowych.
Brzmi dobrze? Rzeczywiście. Jednak płatne reklamy w wyszukiwarce nie przynoszą tak trwałych rezultatów, jak pozycjonowanie. Dlatego najlepszym wyjściem jest skorzystanie z obydwu metod. Natychmiastowe efekty Google AdWords oraz późniejsze, trwalsze rezultaty pozycjonowania razem stworzą doskonałe podstawy dla wzrostu popularności Twojej witryny. Natomiast my zadbamy, żeby ich skuteczność była jak największa.

Facebook - social media na Twoje usługi

Fanpage na portalu społecznościowym obecnie stanowi nie tyle możliwość, co konieczność. Zresztą nie bez przyczyny. Potencjał portalu Facebook jest olbrzymi. Miliony zarejestrowanych użytkowników codziennie przeszukują jego zawartość, żeby za pomocą komentarzy i polubień aktywnie wyrażać swoje sympatie i antypatie. Odpowiednie wykorzystanie możliwości portalu jest doskonałym sposobem podniesienia efektywności pozycjonowania. Do tego niezbędna jest znajomość SEO i zaangażowanie – my to mamy.
Aktywność na Facebooku i pozycjonowanie mogą świetnie współgrać. Główną zaletą obecności na portalu społecznościowym jest stały kontakt z klientem. Angażując konsumenta w działania swojej marki, zyskasz lojalność i stworzysz trwałą relację. Realizacja kampanii i publikowanie sponsorowanych postów stanowią główne formy promocji w tym medium społecznościowym. Możliwe jest również prowadzenie działań bardziej typowych dla SEO. Przykładem niech będzie linkowanie.
Wiesz już, że konieczna jest prawidłowa optymalizacja strony, by w wyniku pozycjonowania mogła trafić do TOP10 Google. Nie inaczej ma się sprawa z profilem na portalu Facebook. Żeby spełniał swoją rolę, musi realizować określone wytyczne dotyczące nazwy, zawartości itd. Powinien być też spójny ze stroną internetową. Powierzenie obydwu nam będzie najlepszym gwarantem ich pełnej kompatybilności i maksymalnego wykorzystania drzemiącego w nich potencjału.

Efekt synergii

To oczywiste, że różne działania prowadzone razem generują większe korzyści, niż gdy są realizowane oddzielnie. Tak działa efekt synergii (Surround Effect). W przypadku pozycjonowania znajduje zastosowanie w łączeniu działań SEO z PPC (Pay Per Click). Taka strategia wyjątkowo skutecznie maksymalizuje efekty obydwu typów działań. Głównym celem PPC jest konwersja, natomiast SEO – wysoka pozycja w wyszukiwarkach. Są kompatybilne i świetnie uzupełniają się nawzajem.
Zajmując się zarówno strategią SEO, jak i PPC, możemy z powodzeniem je koordynować i regulować w zależności od aktualnej sytuacji. Obserwacja oraz bieżąca analiza dają możliwość natychmiastowego reagowania na to, co dzieje się z marką. Naszym zadaniem jest idealne dopasowanie działań prowadzonych w ramach każdej z tych strategii tak, by uzyskać jak najlepsze wyniki pozycjonowania przy utrzymaniu optymalnych kosztów usługi. Dzięki wystąpieniu wzajemnych pozytywnych wpływów między SEO i PPC, można uzyskać bardzo zadowalający efekt.

Wybierz bezpieczeństwo

Nie ma nic gorszego niż pozycjonowanie przeprowadzone niezgodnie z polityką Google. W wyniku takich działań może dojść do nałożenia filtra na witrynę, co w praktyce oznacza ograniczenie wyświetlania jej adresu w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. W efekcie ruch na stronie dramatycznie maleje. Zdjęcie filtra jest żmudnym, trwającym miesiące procesem. Jeszcze gorzej rysuje się sytuacja firmy, gdy strona otrzyma tzw. bana. Innymi słowy: zostanie całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania dla wszystkich fraz. W takiej sytuacji często jedynym wyjściem jest stworzenie nowej witryny i budowanie od zera pozycji firmy w internecie.
Chcąc uniknąć negatywnych konsekwencji wynikających z nieodpowiedzialnego pozycjonowania, powierz swoją stronę sprawdzonej, solidnej firmie. Taką renomę ma Enterso. Żaden z naszych klientów nie został ukarany przez Google banem czy filtrem. Od lat uważnie śledzimy zmiany w standardach SEO, dostosowując do nich swoje działania. Dzięki temu Wasze sukcesy zawsze idą w parze z pełnym bezpieczeństwem.

Na co uważać ?

Decydując się na konkretną firmę SEO, podejmiesz decyzję, która w dużej mierze zaważy na przyszłości Twojej firmy. Dlatego dobrze zastanów się, w czyje ręce oddasz swoją witrynę. Dokonując wyboru, weź pod uwagę przede wszystkim dwa czynniki: cenę i obiecywane efekty.
Pozycjonowanie jest czasochłonnym procesem wymagającym dużych nakładów pracy i obszernej wiedzy. Domeny, serwery, copywriterzy, analiza portalu i jego optymalizacja techniczna i pod kątem treści – to wszystko kosztuje. Dlatego, gdy trafisz na ofertę kuszącą wyjątkowo niską ceną, miej się na baczności! Osoba, która ją wystawiła może mieć złe intencje lub znikomą wiedzę na temat SEO.
Definicyjną cechą pozycjonowania jest jego długofalowość. Uzyskanie zadowalających efektów w bardzo krótkim czasie jest zwyczajnie niemożliwe. Tymczasem nie brak ofert, których twórcy proponują nie tylko śmiesznie niską cenę, ale też natychmiastowe wyniki swojej pracy. Czy są w stanie wywiązać się ze swoich obietnic? Nawet jeśli tak, to tylko za pomocą technik zakazanych przez Google. Takie metody rzeczywiście pozwalają niemal natychmiast wywindować witrynę na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki. Problem w tym, że zanim pojawią się jakiekolwiek profity, na stronę zostanie nałożona kara w postaci filtra lub bana.
W ostatecznym rozliczeniu, odwracanie negatywnych konsekwencji amatorskiego, „taniego” pozycjonowania może okazać się o wiele bardziej kosztowne niż zatrudnienie droższej, ale profesjonalnej firmy. Jak zawsze sprawdza się zasada: rozsądne lokowanie funduszy i cierpliwość to jedyny dobry przepis na sukces.

Enterso - sprawdzona marka

Enterso istnieje na rynku od ponad 11 lat. To my budowaliśmy branżę SEO w Polsce, tworząc legendarny program SEO ADDER – pierwszy w kraju skrypt służący do pozycjonowania stron. Nasze bogate doświadczenie stało się wzorem i inspiracją dla innych firm. Od lat wyznaczamy trendy, zawsze wyprzedzając konkurencję o krok. Wiemy, z jaką odpowiedzialnością wiąże się nasza renoma, dlatego bardzo poważnie podchodzimy do swoich obowiązków. W swojej pracy łączymy sprawdzone metody z najnowszymi osiągnięciami z obszaru SEO. W ten sposób lata praktyki wzbogacone innowacjami owocują najwyższą jakością świadczonych usług w zakresie pozycjonowania.

Tworzymy zgrany zespół młodych, energicznych ludzi. Doświadczenie firmy wzbogacone naszym świeżym spojrzeniem i kreatywnością pomogło już wielu przedsiębiorcom podnieść efektywność działań marketingowych w sieci. Najlepszym dowodem naszej skuteczności są pozytywne opinie klientów oraz wiele nagród, wśród nich tytuł Regionalnego Lidera Innowacji. Są powody do dumy!

Idąc z duchem czasu, rozwijamy coraz nowsze i coraz skuteczniejsze rozwiązania. Po rewelacyjnym SEO Adderze przyszedł czas na platformę PromoPager. Dzięki niej w przyjemny, łatwy sposób rozpoczniesz pozycjonowanie swojej witryny. Oferujemy szereg funkcjonalności, których nie znajdziesz nigdzie indziej. Będziesz mógł błyskawicznie (w 10 minut) otrzymać wycenę i rozpocząć pozycjonowanie w wielu językach, na bieżąco monitorować pozycję witryny, śledzić awaryjność SMS i nie tylko.

91,8% fraz pozycjonowanych w PromoPager dotarło do TOP10 Google już po 3 miesiącach. To spektakularny wynik, który najlepiej świadczy o skuteczności platformy. Ale nasze ambicje sięgają jeszcze dalej! Prace nad udoskonalaniem i usprawnianiem narzędzia ciągle trwają. Jesteśmy otwarci na Wasze uwagi i sugestie. Każdy głos jest dla nas cenny i stanowi wartościową wskazówkę odnośnie dalszych zmian PromoPagera. Wasze zadowolenie oraz wysoka efektywność pozycjonowania są dla nas najważniejsze.

Oferty na start przygody z SEO oraz dla bardzo wymagających

W Enterso pamiętamy o wszystkich – zarówno stawiających pierwsze kroki w pozycjonowaniu swojej witryny, jak i tych, którzy mają je dawno za sobą. Wiemy jak wypromować firmę debiutująca w sieci, która chce wejść z przytupem do czołówki wyników Google. Bez względu na to, jaką branżę zamierzasz podbić, pomożemy Ci skutecznie wypromować markę i na długo zagościć w TOP10. Każdego klienta traktujemy indywidualnie, a strategię personalizujemy ze względu na szereg czynników takich jak branża czy zakres działalności.
Doskonale wiemy, jak zadbać o marki już obecne na rynku. Każdy doświadczony przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie nie jest jednorazową inwestycją i wymaga kontynuowania. Tym bardziej, że konkurencja nie śpi. Współpraca z Enterso zapewni Twojej witrynie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania oraz niegasnące zainteresowanie klientów. O pozycję i renomę firmy trzeba nieustannie dbać. My zrobimy to najlepiej.

Kompleksowa opieka marketingu w internecie

Pozycjonowanie istniejących stron to tylko jedna z pozycji, które mamy w ofercie. Znajdziesz w niej szereg usług składających się na kompleksową opiekę marketingu w internecie. Jeśli jeszcze nie posiadasz własnej strony, zrobimy ją dla Ciebie. Zajmiemy się jej pozycjonowaniem, uzupełnimy atrakcyjnym fanpagem na Facebooku oraz przeprowadzimy kampanię Google AdWords. Dzięki spójnej strategii działań w różnych obszarach internetu, zyskasz wielu nowych klientów, a popularność marki znacznie wzrośnie.

Kontakt i wycena

Pozycjonowanie istniejących stron to tylko jedna z pozycji, które mamy w ofercie. Znajdziesz w niej szereg usług składających się na kompleksową opiekę marketingu w internecie. Jeśli jeszcze nie posiadasz własnej strony, zrobimy ją dla Ciebie. Zajmiemy się jej pozycjonowaniem, uzupełnimy atrakcyjnym fanpagem na Facebooku oraz przeprowadzimy kampanię Google AdWords. Dzięki spójnej strategii działań w różnych obszarach internetu, zyskasz wielu nowych klientów, a popularność marki znacznie wzrośnie.

Gwarantujemy

  • w pełni profesjonalną, precyzyjnie zaplanowaną usługę
  • perfekcyjne, indywidualne podejście
  • dużą ilość fraz
  • kompleksową opiekę Twojego marketingu sieciowego
  • skuteczne zarządzanie efektem synergii
  • zróżnicowanie działań (SEO, Facebook, AdWords)
  • aktualnie najlepszą platformę SEO – PromoPager
  • napływ nowych klientów
  • efekty utrzymujące się przez długi czas
  • bezpieczeństwo i pełną zgodność działań z polityką Google
  • darmową wycenę zlecenia
  • zaangażowanie i doświadczenie połączone z energią i świeżym spojrzeniem na problematykę SEO

Wyślij zapytanie teraz !

Uzyskaj odpowiedzi i porady od specjalistów

Zdecyduj świadomie - sprawdź firmę zanim powierzysz jej witrynę

Wybór agencji pozycjonującej powinien być dobrze przemyślany i oparty na mocnych argumentach. Oddanie strony w ręce niekompetentnej agencji oznacza stratę czasu i funduszy. Żeby tego uniknąć, dobrze sprawdź usługodawcę zanim podejmiesz współpracę. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, podpowiadamy – poniżej znajdziesz listę kwestii, którym warto przyjrzeć się przed podpisaniem umowy.

Opinie zleceniodawców

Najlepsze świadectwo skuteczności to zadowoleni klienci. Chcąc przekonać się, czy dana agencja jest warta uwagi, koniecznie zerknij do jej portfolio i na strony jej klientów. W ten sposób przekonasz się, kogo i na jakim poziomie obsłużyła firma. Przyjrzyj się funkcjonalności witryn, ich przejrzystości, jakości tekstów, szacie graficznej, szybkości ładowania. Kieruj się nie tylko obiektywnymi wskaźnikami, ale też swoimi subiektywnymi odczuciami. Jeśli czujesz, że odwiedzone witryny podobają Ci się i chętnie zobaczyłbyś je znowu, to znak, że firma naprawdę zna się na pozycjonowaniu i jest warta uwagi.

Realna oferta

Zapoznając się z ofertą firmy, zwróć uwagę na gwarantowane efekty. Jeśli agencja przekonuje, że niemal za darmo i w błyskawicznym tempie zapewni Ci miejsce w TOP10, zrezygnuj z niej. W rzeczywistości pozycjonowanie jest czasochłonnym, kosztownym procesem i nic tego nie zmieni. Na sukces firmy w sieci trzeba zapracować, a to wiąże się z nakładami. Lepiej poświęcić większy budżet na dobrze rozplanowane, profesjonalne działania SEO niż borykać się z kosztującym jeszcze więcej odwracaniem skutków amatorskiej obsługi. Radzimy: kieruj się zdrowym rozsądkiem i wybierz ofertę, której koszt jest adekwatny do usługi

Stosowane technologie

O profesjonalizmie agencji SEO dużo mówią rozwiązania technologiczne, które stosuje. Zapoznając się z ofertą firmy, koniecznie zwróć uwagę na ten aspekt. Dużym plusem agencji jest rozwijanie własnych narzędzi służących pozycjonowaniu. Jeśli pojawiają się konkretne nazwy np. platform, możesz pokusić się o sprawdzenie informacji ich temat w internecie. Pozytywne komentarze mogą znacznie ułatwić podjęcie decyzji. Gdy uznasz, że informacja na ten temat zawarta w ofercie jest dla Ciebie niewystarczająca, zapytaj przedstawiciela firmy o stosowane narzędzia. Masz prawo je znać.

Zgodność z polityką Google

Wszelkie odstępstwa od zasad Google są surowo karane i bardzo negatywnie wpływają na widoczność witryny w internecie. Dlatego bardzo ważne jest upewnienie się, że działania planowane przez wybraną firmę są w pełni dozwolone i nie poskutkują np. nałożeniem filtra na witrynę. Żeby zyskać absolutną pewność odnośnie legalności planów agencji, poproś o uzasadnienie każdej proponowanej czynności stosownym artykułem Google. Pozycjonowanie ma sens jedynie, gdy przebiega w zgodzie z regulacjami narzucanymi przez Google.

Kompleksowość oferty

Sprawdź, co tak naprawdę znajduje się w ofercie agencji. Wartościowa propozycja zawiera szereg zróżnicowanych działań obejmujących różne aspekty obecności Twojej firmy w internecie. Sięganie po wiele skutecznych metod znacząco wpłynie na efekt końcowy pozycjonowania. Warto upewnić się, czy np. zostanie stworzona wersja mobilna strony albo na jaką skalę prowadzona będzie promocja w mediach społecznościowych.
Fakt, że szereg działań będzie obsługiwać jedna firma niesie ze sobą wiele plusów. Dzięki bieżącemu monitorowaniu różnych form działań, agencja będzie w stanie koordynować wszystkie i modyfikować w taki sposób, by uzupełniały się i wzajemnie podnosiły swoją efektywność. Tak skonstruowana strategia będzie doskonale służyć stworzeniu jednego, spójnego systemu pozycjonowania Twojej witryny. Pomoże też w promowaniu spójnego wizerunku marki w sieci.

Zaangażowanie i indywidualne traktowanie

Zwróć uwagę na to, w jaki sposób firma podchodzi do Twojego zlecenia. Niezwykle istotne w pozycjonowaniu jest szczegółowe poznanie specyfiki działalności klienta i tego, czym różni się ona od innych podobnych, jaki ma target, konkurencję, zarobki itd. Im więcej pada pytań ze strony agencji, tym lepiej. Dzięki dobrej znajomości Twojego biznesu, firma będzie mogła znacznie skuteczniej zaplanować i zrealizować działania SEO dla twojej marki. Ponadto przedstawiciel agencji powinien chcieć skontaktować się z programistami pracującymi w Twojej firmie. Dzięki temu będzie mógł oszacować koszty optymalizacji kodu oraz określić w przybliżeniu, kiedy pojawią się efekty współpracy.

Audyt i analiza wyników wyszukiwania

Dobrym sposobem zweryfikowania oferty firmy jest zamówienie audytu. Jeśli tylko Twój budżet na to pozwala, wykonaj usługę w kilku najbardziej interesujących Cię firmach. Zyskasz możliwość porównania propozycji oraz ich szczegółowości. Natomiast każdy audyt sprawdź pod kątem pięciu obowiązkowych elementów. Są nimi: problem, propozycja rozwiązania go, przewidywane koszty, planowane korzyści oraz strategia śledzenia efektywności wdrażanych działań, możliwe testy i dalsza optymalizacja.

Komfort współpracy

Nawet najlepszy profesjonalista dużo nie zdziała, jeśli nie będzie w stanie skutecznie komunikować się z klientem. Jesteś osobą, która ma prawo nie posiadać fachowej wiedzy na temat pozycjonowania, a w tej sytuacji naturalne jest zadawanie pytań. Natomiast obowiązkiem agencji jest udzielanie rzeczowej informacji w odpowiedzi na wszelkie wątpliwości, które zgłosisz. Ważne jest też to, czy firma stara się wyjść naprzeciw wymaganiom klienta chociażby poprzez ułatwienie kontaktu i wyceny zlecenia. Takim usprawnieniem często jest formularz.
Agencja ma obowiązek na bieżąco raportować postępy prac nad Twoją witryną. Z kolei każde działanie, jeszcze przed wdrożeniem, musi z Tobą skonsultować. Sam najlepiej wiesz, jakie są mocne strony Twojego biznesu oraz czym wyróżnia się on na tle konkurencji. W procesie pozycjonowania taka wiedza jest nieoceniona. Dlatego powinieneś być angażowany w działania agencji np. poprzez udział w kompletowaniu zestawu fraz. Ogólnie rzecz biorąc o agencji dobrze świadczy: szczegółowy audyt, regularne raportowanie z podejmowanych działań, propozycje słów kluczowych oparte na Twoich danych z Google Analytics czy AdWords, ich spójność z marką i możliwość zmiany, jasno zdefiniowane warunki umowy, rozsądna oferta.

Teraz już wiesz, czym kierować się podczas wyboru firmy pozycjonującej. My z kolei doskonale znamy się na swoich obowiązkach. Zawsze dążymy do perfekcji w realizacji opisanych wyżej założeń. Możemy pochwalić się bardzo pozytywnymi rekomendacjami, doświadczeniem i otwartością na potrzeby klienta. Przekonaj się!

TOP