Wspieramy najlepszych.

Kreujemy liderów.

Definicja pozycjonowania stron internetowych

Pozycjonowanie to szereg działań podjętych w celu zwiększenia widoczności konkretnej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Proces ten jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego i czynności związane z pozycjonowaniem wykonuje się wspólnie z ogólnymi działaniami SEO.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to absolutny obowiązek każdego, kto chce zaistnieć w sieci i dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Tylko w samej Polsce miesięcznie z pomocy wyszukiwarki Google korzysta niemal 20 milionów internautów, co stanowi przeważającą większość ogólnej liczby użytkowników sieci w naszym kraju. Wpisując określoną frazę do wyszukiwarki otrzymujemy listę wyników odpowiadających na nasze zapytanie od tych najbardziej trafnych po coraz mniej precyzyjne. W błędzie jest jednak ten, kto uważa, że wyświetlona lista bazuje na prostym schemacie stron od najlepszych do najgorszych.

W praktyce webmasterzy pomagają witrynom osiągnąć wyższą pozycję stosując szereg zabiegów technicznych. Optymalizacji ulega cały wewnętrzny kod strony internetowej, czyli coś czego użytkownik normalnie nie widzi. Przebudowie poddany zostaje także aspekt wizualny witryny, jej ogólna struktura, układ kategorii, jak również uwzględnimy dostosowanie do urządzeń mobilnych. Pozycjonowanie przełoży się także na jakość, przydatność dla czytelnika oraz odpowiednią budowę pojawiającej się treści stanowiącej naszą największą wartość dodaną.

Warto zaznaczyć również, że raz osiągnięta pozycja w wyszukiwarce Google nie jest dana na zawsze. Dziesiątki tysięcy stron o zbliżonej tematyce konkurują ze sobą nieustannie o uwagę internautów. Z tego powodu zabiegi mające na celu lepsze pozycjonowanie mają charakter cykliczny, tzn. należy je nieustannie modyfikować i aktualizować na bieżąco. Wypracowanie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania nie jest kwestią godzin czy dni, ale długich miesięcy wytężonej pracy. Dlatego warto uzbroić się w cierpliwość oraz plan realizowany konsekwentnie krok po kroku.

Co daje mi pozycjonowanie?

Realizując swój biznes lub kanał informacyjny warto zadbać, aby nasza strona znajdowała się w jak najbardziej widocznych wynikach wyszukiwania. Pierwsze cztery linki w Google zawsze są płatnymi reklamami opłaconymi w programie AdWords, natomiast Tobie powinno zależeć najbardziej by znaleźć się w naturalnych wynikach wyszukiwania. Są to strony pojawiające się w odpowiedzi na konkretne zapytanie użytkownika bez ponoszenia opłat ze strony właściciela witryny na rzecz korporacji Google.

Poprzez zastosowanie szeregu zabiegów określanych mianem pozycjonowania, mających na celu usprawnienie całej strony internetowej, pomagasz wyszukiwarce lepiej rozpoznać witrynę pod kątem konkretnych fraz kluczowych. Bezpośrednim przełożeniem tych działań będzie zwiększenie odwiedzin posiadanego adresu WWW. Wykorzystując potencjał Internetu zyskujesz nieograniczony zasięg, a dzięki narzędziom pokroju Google Keyword Planner, analizując wyszukiwane frazy, dokładnie celujemy w potrzeby internautów. Odległość dzieląca ciebie, jako przedsiębiorcę oraz potencjalnego klienta jeszcze nigdy nie uległa tak wyraźnemu skurczeniu.

Pozycjonowanie oferuje także niższy koszt dotarcia do odbiorców względem tradycyjnych form reklamy, a ponadto gwarantuje większą kontrolę przeznaczanych środków na promocję. Wgląd w poczynione postępy na polu zwiększenia zasięgu jest banalnie prosty, bo choćby dzięki Google Analytics posiadasz stały dostęp do analizy ruchu na stronie. Ponadto pozycjonowanie pomoże zbudować pożądany wizerunek firmy w Sieci. Dobrze widoczna, funkcjonalna i posiadająca wartościową treść witryna stanie się Twoją wizytówką pomocną w budowaniu długofalowych relacji z odbiorcami. Innymi słowy pozycjonowanie to reklama przyszłości!

Czym są frazy kluczowe?

Jeśli konkretny adres WWW ma trafić do jak najbardziej sprecyzowanej grupy internautów, witryna internetowa powinna znaleźć się w możliwie najwyższych wynikach wyszukiwania na wybrane frazy kluczowe. Są to precyzyjnie dobierane słowa o charakterze klucza, mające na celu dostarczenia konkretnej odpowiedzi internautom wyszukujących informacji, usług lub określonych produktów.

Zlecając ekspertom Enterso optymalizację strony, poddadzą oni gruntownej analizie Twoją witrynę oraz potencjalną konkurencję, definiując tak aktualne trendy w sieci, co ma na celu określenia zestawu jak najtrafniejszych fraz kluczowych. Posiadając jasno określony koszyk fraz możemy przystąpić do odpowiedniej optymalizacji strony: układ kategorii, charakteru treści oraz częstotliwość pojawiania się kluczowych słów. Drugim fundamentalnym filarem przeprowadzonych działań będzie przygotowania wartościowego contentu, mającego znacznie lepszą siłę przebicia w już i tak bardzo ciasnym Internecie.

Wykorzystując szereg narzędzi dokładnie sprawdzimy dotychczasowe kombinacje słów kluczowych wpisywane przez internautów. Opierając się na rzetelnych informacjach będziemy dokładnie celować w potrzeby osób powierzających nam pozycjonowanie. Przyjrzymy się trendom, sezonowości i rozpoznamy potencjalną konkurencję. Wymaga to od nas wiedzy, systematyczności oraz indywidualnego podejścia do każdego rozpatrywanego przypadku.
– Łukasz Nawrocki, prezes zarządu Enterso Sp. z.o.o.

Czym jest wyszukiwarka internetowa?

Wszyscy z nich korzystamy, ale nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak działają. Wyszukiwarki internetowe (ang. search engine) wprowadzone do użytku w latach 90. zrewolucjonizowały i znacząco ułatwiły korzystanie z Internetu. Wyszukiwarka internetowa to samodzielny program lub strona napisana w celu odnajdywania w sieci informacji według podanych przez użytkownika doprecyzowanych słów kluczowych lub ogólnych sformułowań w języku naturalnym. Do najbardziej popularnych wyszukiwarek przez lata należały Yahoo!, AltaVista i MSN Search (obecnie Bing).

Wraz z upływem czasu, sytuacja uległa zmianie i już około dwie dekady temu wyszukiwarce Google udało się całkowicie zdominować ruch w sieci, przyciągając obecnie największą liczbę użytkowników w skali globalnej. Larry Page i Siergiej Brin założyli swoją firmę w 1998 roku. Wyszukiwarka, leżąca u podstaw potęgi dzisiejszej korporacji, pierwotnie powstała dwa lata wcześniej w formie projektu studenckiego pod nazwą BackRub. Co ciekawe, obecnie drugim największym narzędziem zoptymalizowanym pod kątem precyzyjnego wyszukiwania informacji, jest serwis YouTube, będący od 2006 roku częścią przedsiębiorstwa Google.

Dzięki Google.pl w szybki oraz przystępny sposób znajdziesz informacje w sieci. Każdego dnia generuje setki tysięcy, jeśli nie miliony odwiedzin polskich internautów, bezustannie optymalizując widok wyników wyszukiwania, aby jak najlepiej dopasować go do potrzeb użytkowników. Zależnie od użytego hasła, lista wyświetlonych stron WWW może zawierać dokładne oferty, bieżące nowości, mapy, filmy YouTube oraz niejednokrotnie dokładne odpowiedzi na zadane pytania (tzw. Answer Box). Pula dostępnych wariantów jest całkiem spora.

Mechanizm działania wyszukiwarki Google

Oprogramowanie współczesnych wyszukiwarek internetowych to bardzo skomplikowany system rozproszony, który obecnie spośród ogromnej puli zaindeksowanych stron internetowych potrafi wyświetlić sprecyzowaną odpowiedź. Wyszukiwarka, po wpisaniu i zatwierdzeniu hasła przez użytkownika, tak naprawdę nie przeczesuje całego Internetu. Odnosi się wyłącznie do własnej bazy danych, najtrafniej określaną mianem indeksu stron. Jest on sukcesywnie aktualizowany, a odpowiednie algorytmy nazywane pająkami nie ustają w wysiłkach poszerzania swojej sieci, przeczesując coraz to odleglejsze zakątki Internetu. Ostatecznie, czy określona strona zajmie wysoką pozycję w indywidualnych wynikach wyszukiwania zależy od niemal dwustu niepowtarzalnych wskaźników. Każdorazowa zmiana jednego z tych elementów ma wpływ na konkretną pozycję witryny.

Celem wyszukiwarki Google jest dostarczanie najbardziej trafnych wyników, które zaspokoją potrzeby użytkownika. Za katalogowanie zgromadzonego indeksu i odpowiadania na zapytania internauty odpowiadają algorytmy oceny istotności (tzw. relewancji) plików oraz treści względem szukanej frazy. Jest to możliwe dzięki bezustannemu aktualizowaniu i modyfikowaniu już istniejących algorytmów. Jednym z pierwszych był PageRank. Pomysł na jego powstanie narodził się w bibliotece i miał początkowo na celu określanie wartości merytorycznej źródeł na podstawie ilości odwołań do nich w innych pracach naukowych. Obecnie mechanizm działania tego algorytmu wciąż jest wykorzystywany i to mimo braku kolejnych aktualizacji w ostatnich latach. Polega on na określaniu ogólnej oceny strony w skali od 0 do 10 na podstawie ilości witryn, które się na nią powoływały oraz samych ich wartości.

Według analiz Netcraft, firmy zajmującej się monitorowaniem sieci, w 2010 roku aktywnych było 200 milionów stron internetowych. Obecnie wartość ta wynosi nawet 1,8 miliarda. Tak dynamiczny rozrost wirtualnej przestrzeni wymusza aktualizację algorytmów oraz podejmowania działań mających na celu minimalizowania spamu i walki z nieuczciwymi sposobami, jakie są używane do zwiększania pozycji stron w wyszukiwarce. Tylko w samym 2010 roku w Google wprowadzono szereg gruntownych zmian, co skutkowało przeprowadzeniem niemal 13 tysięcy testów. Ich bezpośrednim efektem było zatwierdzenie niemal pięciuset kluczowych dla pozycjonowania modyfikacji.

W praktyce mechanizmy wyszukiwarki Google analizujące naszą stronę (potocznie nazywane robotami) pod kątem odpowiednich słów-kluczy są niezwykle skomplikowanymi programami. Specjaliści zajmujący się profesjonalnie kwestiami SEO posiadają wiedzę na temat struktury i charakteru wyszukiwania oraz mają dostęp do szeregu narzędzi używanych do analizy ruchu w Sieci. W branży pozycjonowania najbardziej liczy się doświadczenie, jak również zdolność do szybkiego adaptowania zmian, ponieważ nieustannie wprowadzane są nowinki w tym zakresie.

Popularność wyszukiwarki Google w Polsce

W okolicach 2015 roku udział wyszukiwarki Google w przeczesywaniu zasobów Internetu zauważalnie malał względem lat poprzednich. Jednym z takich sygnałów miało być zakończenie współpracy Mozilli i giganta z siedzibą w Mountain View. Pogłoski o końcu dominacji wyszukiwarki Google były jednak stanowczo przedwczesne, bowiem obecnie ma się lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. W marcu 2018 roku pod względem globalnego udziału w przeglądaniu Internetu wyszukiwarka Google była całkowicie bezkonkurencyjna, posiadając 81% całościowego ruchu w sieci. Zaraz za nim była chińska wyszukiwarka Baidu z wynikiem 8,5%. Trzecie miejsce zajął Bing, zaprojektowany przez Microsoft, posiadając zaledwie 5%.

W niektórych krajach, takich jak Czechy, Rosja, Chiny czy Korea Południowa lokalne wyszukiwarki posiadają wyższy udział niż Google. W Polsce tendencja ta jest całkowicie odwrotna, ponieważ Google to bezkonkurencyjny gracz trzymający 95% całościowego udziału w sieci. Na drugim miejscu dzięki popularności systemu Windows znajduje się Bing mający 3,5% a pozostałe, jak choćby Yahoo!, mogą pochwalić się wynikami poniżej jednego procenta. Globalna i Polska pozycja Google podyktowana jest między innymi sukcesywnym zwiększaniem się od 2016 roku udziału urządzeń mobilnych w przeglądaniu sieci. Jak wiadomo na tym polu dominują smartfony wykorzystujące system Android, na którym aplikacje zaprojektowane przez programistów Googla – poczta, dokumenty, odtwarzacz YouTube, Google Chrome itd. – stanowią główne narzędzia pracy i rozrywki. Dlatego wszystkie zabiegi związane z pozycjonowaniem stron odbywają się właśnie pod wyszukiwarkę Googla, ponieważ pozostałe rozwiązania są albo niszowe lub bezpośrednio naśladują zaawansowane algorytmy rynkowego potentata.

Etapy pozycjonowania

Pozycjonowanie to proces łączący szereg elementów szeroko rozpisanej strategii umożliwiającej stronie internetowej pozyskanie najlepszej pozycji w wyszukiwarkach na konkretne frazy kluczowe. Praca pozycjonera jest mocno uzależniona od wcześniej przeprowadzonej optymalizacji, dostosowującej treść, strukturę i kod strony internetowej do odgórnie ustalonych wymogów wyszukiwania, tak aby była ona jak najbardziej widoczna dla robotów wyszukiwarki.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to rozłożony w czasie proces, celem którego będzie wypracowanie wysokiej i stabilnej pozycji witryny internetowej w wyszukiwarkach na konkretne frazy kluczowe. Bezpośrednią korzyścią podjętych działań będzie zwiększenie ruchu na stronie internetowej docierając do ściśle określonej grupy odbiorców.

Optymalizacja, co to znaczy?

Optymalizacja to metoda wypracowania najlepszego rozwiązania z punktu widzenia określonego kryterium jakości. Pojęcie SEO to skrót od angielskiego wyrażenia search engine optimization. W dokładnym tłumaczeniu search engine rozumiemy jako wyszukiwarkę, a termin optimization odnosi się do optymalizacji. Działania polegające na optymalizacji mają na celu modyfikację treści oraz kodu i struktury witryny internetowej.

Kilka kroków do optymalizacji

Poszczególne kroki związane z optymalizacją należy podzielić na dwa osobne bloki: czynności w zakresie kodu oraz przygotowanie odpowiedniej treści. Każdy z tych bloków składa się z wielu różnych etapów, które należy wykonać i nie da się ich obejść.

Przejrzysty kod i struktura strony:

Webmaster zmodyfikuje, odchudzi i unowocześni wewnętrzny kod stron, poprawiając tym samym jej szybkość działania. Redukcji musi ulec także ilość wczytywanych plików oraz rozmiar zamieszczonych obrazków,

Dostosowanie witryny do wytycznych W3C (World Wide Web Consortium) – organizacji zajmującej się ustanawianiem standardów pisania i przesyłu stron WWW. Stosowanie się do przedłożonych wytycznych skutkuje poprawnym wyświetlaniem i dostępnością strony na różnych urządzeniach,

Lepsze rozpoznanie zawartości strony przez wyszukiwarkę dzięki stosowaniu odpowiedniej hierarchii nagłówków (h1, h2, h3), struktury metatagów i czytelnych adresów URL.

Wartościowa treść i jej odpowiednie ułożenie:

Pierwszym krokiem jest budowa przemyślanego i czytelnego menu strony, mającego wpływ na wewnętrzne linkowanie,

Przygotowanie wartościowej dla czytelnika i unikalnej treści, wzbogaconej o słowa kluczowe dopasowane do tematyki serwisu,

Pozwól dostrzec to, co wartościowe stosując hierarchię nagłówków, pogrubienia, kursywę i podkreślenia.

Link Building.

Nietypowy termin Link Building w Polsce posiada już swój spolszczony odpowiednik – linkowanie. Nie jest to pojedyncze działanie, a proces rozłożony w czasie. Ciekawa treść na twojej stronie musi przyciągać internautów, którzy zechcą podzielić się swoim znaleziskiem. Innymi słowy: link building ma zachęcić do cytowania Twoich wpisów i publikacji na innych stronach, serwisach informacyjnych, blogach, mediach społecznościowych itd. Tym sposobem zwiększasz swój zakres odziaływania. Zaangażowani internauci są o wiele bardziej wartościowym nabytkiem niż przypadkowi odwiedzający twoją stronę.C

Jak powinien działać?

Rozwinąć sieć linków do naszej strony można na wiele sposobów. Jednym z nich będzie zamieszczenie naszej wizytówki w licznych katalogach stron internetowych. Doskonałym sposobem, dzięki któremu na pewno uzyskamy bardzo pozytywne rezultaty, jest inwestycja w szeroko pojęty content marketing. Ważne jednak, aby przygotowywane treści były unikalne. W innym przypadku efekty mogą być wprost odwrotne do oczekiwanych. Warto jednocześnie pamiętać, aby budować link building o sprawdzone źródła, ponieważ łamiąc ustalone przez Google zasady narażamy się na poważne konsekwencje i straty.

Wyślij zapytanie teraz!

Uzyskaj odpowiedzi i porady od specjalistów

Wybierz świadomie

Nietypowy termin Link Building w Polsce posiada już swój spolszczony odpowiednik – linkowanie. Nie jest to pojedyncze działanie, a proces rozłożony w czasie. Ciekawa treść na twojej stronie musi przyciągać internautów, którzy zechcą podzielić się swoim znaleziskiem. Innymi słowy: link building ma zachęcić do cytowania Twoich wpisów i publikacji na innych stronach, serwisach informacyjnych, blogach, mediach społecznościowych itd. Tym sposobem zwiększasz swój zakres odziaływania. Zaangażowani internauci są o wiele bardziej wartościowym nabytkiem niż przypadkowi odwiedzający twoją stronę.C

OPINIE ZLECENIODAWCÓW

Najlepsze świadectwo skuteczności to zadowoleni klienci. Chcąc przekonać się, czy dana agencja jest warta uwagi, koniecznie zerknij do jej portfolio i na strony jej klientów. W ten sposób przekonasz się, kogo i na jakim poziomie obsłużyła firma. Przyjrzyj się funkcjonalności witryn, ich przejrzystości, jakości tekstów, szacie graficznej, szybkości ładowania. Kieruj się nie tylko obiektywnymi wskaźnikami, ale też swoimi subiektywnymi odczuciami. Jeśli czujesz, że odwiedzone witryny podobają Ci się i chętnie zobaczyłbyś je znowu, to znak, że firma naprawdę zna się na pozycjonowaniu i jest warta uwagi.

STOSOWANE TECHNOLOGIE

O profesjonalizmie agencji SEO dużo mówią rozwiązania technologiczne, które stosuje. Zapoznając się z ofertą firmy, koniecznie zwróć uwagę na ten aspekt. Dużym plusem agencji jest rozwijanie własnych narzędzi służących pozycjonowaniu. Jeśli pojawiają się konkretne nazwy np. platform, możesz pokusić się o sprawdzenie informacji ich temat w internecie. Pozytywne komentarze mogą znacznie ułatwić podjęcie decyzji. Gdy uznasz, że informacja na ten temat zawarta w ofercie jest dla Ciebie niewystarczająca, zapytaj przedstawiciela firmy o stosowane narzędzia. Masz prawo je znać.

ZAANGAŻOWANIE I INDYWIDUALNE TRAKTOWANIE

Zwróć uwagę na to, w jaki sposób firma podchodzi do Twojego zlecenia. Niezwykle istotne w pozycjonowaniu jest szczegółowe poznanie specyfiki działalności klienta i tego, czym różni się ona od innych podobnych, jaki ma target, konkurencję, zarobki itd. Im więcej pada pytań ze strony agencji, tym lepiej. Dzięki dobrej znajomości Twojego biznesu, firma będzie mogła znacznie skuteczniej zaplanować i zrealizować działania SEO dla twojej marki. Ponadto przedstawiciel agencji powinien chcieć skontaktować się z programistami pracującymi w Twojej firmie. Dzięki temu będzie mógł oszacować koszty optymalizacji kodu oraz określić w przybliżeniu, kiedy pojawią się efekty współpracy.

KOMPLEKSOWOŚĆ OFERTY

Sprawdź, co tak naprawdę znajduje się w ofercie agencji. Wartościowa propozycja zawiera szereg zróżnicowanych działań obejmujących różne aspekty obecności Twojej firmy w internecie. Sięganie po wiele skutecznych metod znacząco wpłynie na efekt końcowy pozycjonowania. Warto upewnić się, czy np. zostanie stworzona wersja mobilna strony albo na jaką skalę prowadzona będzie promocja w mediach społecznościowych.
Fakt, że szereg działań będzie obsługiwać jedna firma niesie ze sobą wiele plusów. Dzięki bieżącemu monitorowaniu różnych form działań, agencja będzie w stanie koordynować wszystkie i modyfikować w taki sposób, by uzupełniały się i wzajemnie podnosiły swoją efektywność. Tak skonstruowana strategia będzie doskonale służyć stworzeniu jednego, spójnego systemu pozycjonowania Twojej witryny. Pomoże też w promowaniu spójnego wizerunku marki w sieci.

OPINIE ZLECENIODAWCÓW

Najlepsze świadectwo skuteczności to zadowoleni klienci. Chcąc przekonać się, czy dana agencja jest warta uwagi, koniecznie zerknij do jej portfolio i na strony jej klientów. W ten sposób przekonasz się, kogo i na jakim poziomie obsłużyła firma. Przyjrzyj się funkcjonalności witryn, ich przejrzystości, jakości tekstów, szacie graficznej, szybkości ładowania. Kieruj się nie tylko obiektywnymi wskaźnikami, ale też swoimi subiektywnymi odczuciami. Jeśli czujesz, że odwiedzone witryny podobają Ci się i chętnie zobaczyłbyś je znowu, to znak, że firma naprawdę zna się na pozycjonowaniu i jest warta uwagi.

ZGODNOŚĆ Z POLITYKĄ GOOGLE

Wszelkie odstępstwa od zasad Google są surowo karane i bardzo negatywnie wpływają na widoczność witryny w internecie. Dlatego bardzo ważne jest upewnienie się, że działania planowane przez wybraną firmę są w pełni dozwolone i nie poskutkują np. nałożeniem filtra na witrynę. Żeby zyskać absolutną pewność odnośnie legalności planów agencji, poproś o uzasadnienie każdej proponowanej czynności stosownym artykułem Google. Pozycjonowanie ma sens jedynie, gdy przebiega w zgodzie z regulacjami narzucanymi przez Google.

AUDYT I ANALIZA WYNIKÓW WYSZUKIWANIA

Dobrym sposobem zweryfikowania oferty firmy jest zamówienie audytu. Jeśli tylko Twój budżet na to pozwala, wykonaj usługę w kilku najbardziej interesujących Cię firmach. Zyskasz możliwość porównania propozycji oraz ich szczegółowości. Natomiast każdy audyt sprawdź pod kątem pięciu obowiązkowych elementów. Są nimi: problem, propozycja rozwiązania go, przewidywane koszty, planowane korzyści oraz strategia śledzenia efektywności wdrażanych działań, możliwe testy i dalsza optymalizacja.

KOMFORT WSPÓŁPRACY

Nawet najlepszy profesjonalista dużo nie zdziała, jeśli nie będzie w stanie skutecznie komunikować się z klientem. Jesteś osobą, która ma prawo nie posiadać fachowej wiedzy na temat pozycjonowania, a w tej sytuacji naturalne jest zadawanie pytań. Natomiast obowiązkiem agencji jest udzielanie rzeczowej informacji w odpowiedzi na wszelkie wątpliwości, które zgłosisz. Ważne jest też to, czy firma stara się wyjść naprzeciw wymaganiom klienta chociażby poprzez ułatwienie kontaktu i wyceny zlecenia. Takim usprawnieniem często jest formularz.
Agencja ma obowiązek na bieżąco raportować postępy prac nad Twoją witryną. Z kolei każde działanie, jeszcze przed wdrożeniem, musi z Tobą skonsultować. Sam najlepiej wiesz, jakie są mocne strony Twojego biznesu oraz czym wyróżnia się on na tle konkurencji. W procesie pozycjonowania taka wiedza jest nieoceniona. Dlatego powinieneś być angażowany w działania agencji np. poprzez udział w kompletowaniu zestawu fraz. Ogólnie rzecz biorąc o agencji dobrze świadczy: szczegółowy audyt, regularne raportowanie z podejmowanych działań, propozycje słów kluczowych oparte na Twoich danych z Google Analytics czy AdWords, ich spójność z marką i możliwość zmiany, jasno zdefiniowane warunki umowy, rozsądna oferta.

Teraz już wiesz, czym kierować się podczas wyboru firmy pozycjonującej. My z kolei doskonale znamy się na swoich obowiązkach. Zawsze dążymy do perfekcji w realizacji opisanych wyżej założeń. Możemy pochwalić się bardzo pozytywnymi rekomendacjami, doświadczeniem i otwartością na potrzeby klienta. Przekonaj się!

Różnica między pozycjonowaniem a Google Ads

Pozycjonowanie i program AdWords to dwa różne narzędzia, ale mające ten sam cel: skierowanie na swoją stronę wartościowego ruchu, na który składają się użytkownicy, którzy poszukują aktualnie produktów, usług bądź informacji dostępnych na swojej witrynie. Pozycjonowanie to szereg zabiegów rozłożonych w czasie, obejmujących min. SEO, link building oraz content marketing. Główny cel to optymalizacja treści i struktury witryny tak, aby była lepiej widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania przy dostosowaniu się do wymogów narzuconych przez algorytmy Googla.

Udział w płatnym programie reklamowym znanym szerzej jako Google AdWords w kampaniach marketingowych występuje pod hasłem PPC (pay per click). Jest to nic innego, jak reklama za którą musimy zapłacić Google, co od dwóch dekad stanowi główne źródło utrzymania tej korporacji. W zamian odnośnik do naszej strony, konkretnego produktu lub usługi będzie wyświetlać się na wyeksponowanej pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Koszt takiej reklamy zależy od ilości kliknięć, a więc przekierowań z wyników wyszukiwania na naszą stronę.

Wykupienie płatnej reklamy nie wpływa bezpośrednio na naszą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Mimo tego wykupienie reklamy dla nowo powstałej strony stanie się solidnym kołem zamachowym pozwalającym na czasowy skok ilości odwiedzin. Przy przygotowywaniu długofalowej promocji i strategii dla strony internetowej dobrym kierunkiem będzie jednak jednoczesne skorzystanie z zalet pozycjonowania i programu AdWords, tworząc w ten sposób efekt synergii.

Bezpieczeństwo w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie to skuteczne narzędzie dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców. Należy jednak pamiętać, że aby osiągnąć oczekiwane efekty, trzeba się do tego bardzo przyłożyć. Źle i niedbale realizowane również bardzo szybko stanie się źródłem poważnych problemów. Bezpieczne pozycjonowanie to takie, które nie narazi nas na kary nałożone przez Google. W praktyce np. każda próba samodzielnego pozyskania linków jest sprzeczna z wytycznymi narzucanymi webmasterom.

Internetowy gigant z siedzibą w Mountain View kieruje się zasadą, że do strony powinny prowadzić jedynie naturalne linki, czyli pozyskane bez wkładu osoby zarządzającej witryną. Każda próba podjęta przez właściciela adresu WWW mająca na celu wygenerowania ruchu nazywana jest linkami nienaturalnymi. Może być to przykładowo baner reklamowy lub inna forma autoreklamy. Oczywiście wolno korzystać z reklam, ale muszą zawierać odpowiedni parametr nofollow, aby zostać pozytywnie rozpoznane przez algorytmy Googla. Budując bezpieczny link building warto przestrzegać kilku prostych zasad:

  • Staraj się pozyskać jak najbardziej zróżnicowane linki: korzystaj z pomocy serwisów informacyjnych, blogów, portali, forów, fan page’y i grup społecznościowych. Link powinien iść w parze z wartościową treścią. Warto też zachować umiar w kwestii zagęszczenia odnośników w jednym tekście. Takie praktyki będą bardzo podejrzane dla Google.
  • Szeroki dobór słownictwa w linkach: tekst zakotwiczenia (anchor-text) to słowa pod którymi ukrywają się odpowiednie odnośniki. Zwiększają one wartość publikacji, ale jednocześnie będą pod baczną obserwacją algorytmów wyszukujących nieuczciwych praktyk. Jeśli większość linków będzie posiadać ten sam anchor-tekst, to podnosimy ryzyko otrzymania kary. Dlatego trzeba wykazać się kreatywnością i wyczuciem w tej kwestii.
  • Unikaj Systemu Wymiany Linków: ma on na celu wykreowanie przestrzeni pod zautomatyzowane umieszczanie linków posiadających tekst zakotwiczenia. Tak praktyka jest całkowicie sprzeczna z wytycznymi Google, dlatego bez gruntownej wiedzy na temat mechanizmów SEO należy unikać systemu wymiany linków.
  • Inwestuj nie tylko w tekst: wartościowym odnośnikiem nie musi być wyłącznie treść pisana. Uwagę internautów przyciągają również wszelkiego rodzaju grafiki, wykresy, animacje i filmy.

Nie kupujemy linków na Allegro

Nowe linki odsyłające do twojej strony miały świadczyć o umieszczeniu ciekawej treści, co dla Google będzie pozytywnym sygnałem o wartości cytowanej witryny. Dlatego linkowanie powinno mieć charakter organiczny, bazując na aktywności społeczności internetowej. Teoretycznie możesz pomóc swojej stronie w tej kwestii, samemu generując linki. W odpowiedzi na zainteresowanie tego typu działalnością od lat widzimy na Allegro wyspy tanich ofert gwarantujących linkowanie do „wartościowych” serwisów, co pomoże podnieść naszą pozycję w Google. Tej praktyki powinieneś stanowczo unikać!

Kupowanie linków na Allegro bardzo szybko obróci się przeciw tobie. Po pierwsze nie wiesz dokładnie do jakich stron otrzymujesz odnośniki. Równie dobrze mogą być to zagraniczne serwisy nie przedstawiające żadnej wartości, a rotacja linków będzie tak duża, że po zaledwie kilku dniach nie będzie mieć znaczenia ich udostępnienie. Po drugie Google takie praktyki stanowczo tępi, szczególnie od czasu wprowadzenia algorytmu Pingwin. W zamyśle internetowego potentata linkowanie ma być spontanicznym ruchem społeczności, a nie pustym podnoszeniem rankingu strony. Wspomniany wyżej algorytm od niedawna działa w czasie rzeczywistym, co oznacza, że złe linki nie są w ogóle brane pod uwagę. Tym samym nie przynoszą one żadnych zysków dla właściciela strony, dlatego nie warto ryzykować. Konsekwencją stosowania nieuczciwych, z punktu widzenia Google, praktyk wykorzystywania będzie nałożenie filtra lub ban w wyszukiwarce. Nieprzyjemne reperkusje z tytułu stosowania niedozwolonych metod spotkały m.in. Ceneo, Nokauta i Skąpca w 2012 roku.

Jak wybrać dobrą agencję SEO?

Przyjrzyj się agencji z którą zamierzasz współpracować w dwóch przypadkach: gdy cena wydaje się stanowczo zbyt atrakcyjna i gdy otrzymujesz gwarancję szybkich rezultatów. Pozycjonowanie to czasochłonny i wymagający obszernej wiedzy proces. Dobrze wykonana usługa przekłada się na pozytywne długofalowe skutki. Zwiększając ruch na stronie masz gwarancję finansowych korzyści związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Obietnica błyskawicznych rezultatów najprawdopodobniej kryje za sobą zakazane techniki, krążące dotkliwymi sankcjami Googla.

Szukając wskazówek czym się kierować przy wyborze agencji, staraj się czerpać wiedzę z różnych źródeł jak np. fora dyskusyjne czy grupy na mediach społecznościowych. Kopalnią wiedzy okaże się choćby forum.optymalizacja.com, a także grupa SEO/SEM Polska na Facebooku i grupa SEO Poland na Google+.

Nie bój się pytać!

SEM, SEO, pozycjonowanie i wiele więcej… Marketing prowadzony w wynikach wyszukiwania to złożony proces, wymagający realizacji wielu zadań jednocześnie. Nie każdy musi być specjalistą od kwestii pozycjonowania, dlatego nie bój się zadawać pytań. Nasi specjaliści w Enerso odpowiedzą na każdą twoją wątpliwość, objaśniają poszczególne etapy prac po kolei. Wyjaśnią znaczenie niezrozumiałych terminów i konkretnych kroków, które zostaną podjęte w celu uzyskania jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie czujemy żadnych oporów, aby podzielić się naszą wiedzą z Tobą.

Dlaczego warto wybrać Enterso?

Internet to obszerne i ruchliwe miejsce, otwarte na nowe pomysły. Jeśli jednak myślicie poważnie o wypromowaniu swojej działalności, to niczego nie zostawiajcie przypadkowi. O pozycji w wyszukiwarce nie decyduje szczęście, a rzetelne podejście do pozycjonowania. Od tej żelaznej reguły nie ma odstępstw, dlatego strategię marketingową strony internetowej warto powierzyć najlepszym. Nasi specjaliści posiadający certyfikaty Google Analytics poprowadzą skuteczną kampanię promocyjną. Warto również wspomnieć, że program Adder naszego autorstwa był wielokrotnie nagradzany.

Nie ma jednego niezawodnego przepisu na najlepsze pozycjonowanie strony internetowej. Proces ten składa się z wielu czynników, dlatego kluczem do sukcesu staje się przemyślana długofalowa strategia i jednoczesne koordynowanie działań na wielu polach. Zawsze podchodzimy indywidualnie do każdego rozpatrywanego przypadku. Nie ma znaczenia czy, jest to duża korporacja albo mała lokalna firma – każdy otrzyma szyty na miarę plan pozycjonowania. W przystępny sposób pomożemy w założeniu nowej strony i jej bezpiecznym moderowaniu, wolnym od spamu i złośliwego oprogramowania. Posiadamy również mnóstwo doświadczenia z mediami społecznościowymi, jako nowatorska formą marketingu.

Tak kompleksowy zestaw usług zapewni wyłącznie firma o solidnej i ugruntowanej pozycji na rynku. Enterso działa w branży SEO od dekady i przez ten czas zdobyliśmy nie tylko szereg prestiżowych nagród, ale przede wszystkim zyskaliśmy zaufanie naszych klientów. Nasz zespół składa się z doświadczonych ekspertów, gotowych podzielić się swoją wiedzą z partnerami, którzy decydują się powierzyć nam bezpieczeństwo i przyszłość swoich stron internetowych.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Zacznijmy od audytu: zastanawiasz się, czy Twoja strona potrzebuje gruntownej modyfikacji pozycjonowania? A może rozważasz uruchomienie nowej witryny, pozwalającej na poszerzenie zasięgu w Internecie? Pierwszym krokiem na drodze do bycia „bardziej widocznym” w sieci jest audyt. Pozwoli on prześledzić historię witryny i jej dotychczasowy zasięg. Przeanalizujemy najbardziej korzystne frazy kluczowe w danej branży oraz zdefiniujemy obecne trendy. Sprawdzimy też, co robi twoja konkurencja. Po wszystkim przedstawimy szczegółowy raport, proponując najkorzystniejszy dla Ciebie plan pozycjonowania.

Bezpieczeństwo to podstawa: nie idziemy na skróty. Przestrzegamy ustanowionych zasad, szukając najbardziej optymalnego rozwiązania. Nie chcemy stracić powierzonego nam zaufania, dlatego nie narażamy naszych partnerów na straty finansowe.

Zdobywaj nowe kontakty i klientów: dobrze pozycjonowana strona zwiększa swoją szansę na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Zwiększając ruch działasz korzystnie dla rozwoju swojej działalności gospodarczej, przyciągając tak doprecyzowaną grupę klientów. Nowoczesna, czytelna, ciekawa strona stanie się twoją wizytówką, co zdecydowanie będzie przyciągać uwagę nie tylko konsumentów ale i potencjalnych nowych partnerów z Twojej branży.

Długotrwały efekt: liczy się przywiązanie do detali. Spędzamy dziesiątki godzin nad optymalizacją kodu strony, układem treści i pozyskiwaniem wartościowych linków. Wszystko to w przyszłości procentuje lepszą widocznością witryny internetowej, nawet jeśli żadne działania nie są już prowadzone. Naturalnie pamiętaj, że najlepsze rezultaty uzyskasz kreując z nami długofalowy plan, cyklicznie wprowadzając nowe modyfikacje.

Gwarancja bezpieczeństwa: pozycjonowanie powinno zawierać odpowiedni profil linków prowadzących do promowanej strony. Uzyskanie pożądanych odnośników zależy od rzetelności, doświadczenia oraz zdolności komunikacyjnych pozycjonera. W przypadku niepokojących sygnałów liczy się również szybkie reagowanie na potencjalne zagrożenia. W naszym zespole pracują specjaliści znający się na rzeczy. Mamy świadomość, jak ważna dla dobrze rozwijającego się biznesu jest strona internetowa. Możesz powierzyć nam swoją witrynę bez żadnych obaw.

10 sformułowań wprowadzających w błąd

1. Idealna optymalizacja jest podejrzana. Czy strona powinna zawierać drobne błędy?

Mit głoszony przez pozycjonerów niepotrafiących spełnić całkowicie wymogów stawianych webmasterom. Każda strona powinna być zoptymalizowana w najlepszy możliwy sposób, bez jakichkolwiek błędów.

3. Sztuczne i szkodliwe linki pogrążą konkurencję!

Kolejny straszak niemający nic wspólnego z rzeczywistością. W praktyce webmasterzy posiadają szereg narzędzi aby eliminować takie zagrożenie, nie wspominając już o wyszukiwarce Google.

5. Reklama Google AdWords szkodzi organicznym wynikom wyszukiwania.

Absolutny fałsz. Teoria spiskowa wymyślona, by pogrążyć Google, które miałoby intencjonalnie obniżać wyniki organiczne na rzecz płatnej reklamy. W rzeczywistości taka praktyka byłaby szybka do zweryfikowania, a jej konsekwencją potężne straty dla kalifornijskiej firmy.

7. Raz a dobrze wykonane pozycjonowanie starczy na wieki.

Bardzo poważny błąd popełniany przez ogromną ilość użytkowników Sieci. Pozycjonowanie to złożony proces, a Internet to dynamiczne środowisko zmieniające się z miesiąca na miesiąc. Stale również przybywa nowych stron, czyli również Twojej potencjalnej konkurencji. Jeśli chcesz utrzymać się na wysokich pozycjach w wyszukiwaniach trzeba włożyć wiele pracy i przygotować długofalowy plan działania. Raz wykonane pozycjonowanie pozwoli utrzymać wypracowaną pozycję, ale po upływie pewnego czasu zacznie tracić swoją „moc” i strona będzie wymagać kolejnych działań.

9. Sztuczne linki i blogowe wpisy to łatwa droga na szczyt.

Odnośnie linków z pewnością tak, ale gdzieś w 2004 roku. Słabe linki nie mają żadnej mocy sprawczej, a źle dobrane i zamieszczone pogrążą twoją stronę. Natomiast prywatny lub realizowany pod daną marką blog, to część content marketingu. Pomoże zwiększyć twoją pozycję, ale nie chodzi o to, by przygotować sztuczny tekst wyłącznie pod wymogi SEO. Publikacja ma przedstawiać wartościową treść dla czytelnika, zachęcając go tak do dalszej interakcji.

2. Nieustanna modyfikacja SEO działa na twoją niekorzyść.

Fałsz. Działania wokół SEO to nie jednorazowy, a ciągły proces. Google cyklicznie wprowadza nowe zmiany w algorytmach, publikując przy okazji wszelkiej maści poradniki dla webmasterów. Gdyby nanoszone zmiany działały na niekorzyść, wtedy cała idea przejrzystości sieci i pozycjonowania nie miałaby sensu.

4. Linki z mniejszych i „słabszych” stron są szkodliwe.

Gdyby tak było, cała idea oddolnego dzielenia się informacją promowana przez Google nie miałaby racji bytu. Nie każda strona musi być molochem pokroju Onetu czy Benchmarka, aby generować wartościowe odnośniki. W przeciwnym wypadku początkujący blogerzy byliby zmuszani do usuwania linków, a dzieje się przecież zupełnie odwrotnie. Ta teoria powstała, by łatwiej nieświadomym klientom sprzedawać linki masowo oferowane na Allegro.

6. Linkując innych oddajesz im swoją pozycję.

Wartościowanie serwisów wyłącznie po ilości odnośników wewnętrznych i zewnętrznych należy dawno do przeszłości. Interesujący link, nawiązujący do tematyki przez ciebie poruszanej, też jest treścią wzbogacającą stronę internetową. W swoim zamyśle Google chce, aby dzielić się i rozpowszechniać wiedzę! Na solidnym linkowaniu korzystają obie strony.

8. Wykonałem 50% pozycjonowania. Starczy tyle!

Mit. Jeśli wykonano wyłącznie część zdań mających na celu proporcję strony internetowej i nagle przerwano w połowie drogi cały proces, to dotychczasowe kroki nie wnoszą nic konstruktywnego. Innymi słowy tracisz zainwestowane pieniądze. Dlatego warto przeprowadzić najpierw audyt, a dopiero potem ustalić możliwe do osiągnięcia etapy postępowania.

10. Liczy się tylko pierwsza pozycja!

Pierwsza pozycja w Google ma przekładać się na większy ruch, powodując tak korzyści finansowe. Jeśli prowadzisz portal informacyjny, którego jedynym źródłem dochodu jest reklama w postaci banerów itd., to większa ilość odwiedzin ma dla ciebie kluczowe znaczenie. Prowadząc biznes, oferując określony towar lub usługę, chcesz generować treść docierającą do doprecyzowanej grupy odbiorców. Mając swój specjalistyczny sklep lub zakład w Szczecinie działający lokalnie nie potrzebujesz tysięcy wejść użytkowników ze Katowic lub Warszawy. Zamiast tego powinieneś mierzyć w silną bazę odbiorców w swoim zasięgu.

Dekalog pozycjonowania

1. Audyt do podstawa
Od tego zawsze zaczyna się pracę pozycjonera. Audyt pozwoli zdiagnozować luki w dotychczasowych działaniach, precyzując tak nowe cele i dostosowując koszty do możliwości zleceniodawcy.
2. Dobrze dobrany zestaw narzędzi analitycznych
Bez odpowiedniego zestawu narzędzi analitycznych nie podchodź do pozycjonowania i administrowania strony. Dlatego ogromną rolę odgrywa umiejętność wyciągania wniosków z informacji podawanych przez choćby Google Analytics.
3. Odpowiednie słowa kluczowe
Bezpośrednim efektem audytu będzie wyodrębnienie puli przydatnych fraz kluczowych. Dobór tych najbardziej odpowiednich dla przyszłego pozycjonowania kładzie solidny fundament pod możliwie najlepszy zasięg w przyszłości.
4. Unikalny tytuł przyciągnie czytelnika
Pięćdziesiąt znaków decyduje często, czy czytelnik zainteresuje się daną stroną, lub nie. Z tylu właśnie składa się tytuł, mający przyciągać internautę. Warto aby zawierał również słowo kluczowe, szczególnie jeśli to tytuł podstrony znajdujący się w sekcji– na takie zabiegi pozytywnie „patrzą” roboty Google.5. Meta tag to dobry sposób na zainteresowaniePodobnie jak tytuł, meta tag description zawiera skondensowaną ilość informacji przydatną czytelnikowi. Dobry meta tag ma nie więcej niż 155 znaków i zachęca użytkownika do kliknięcia. Dobrze też, gdy znajdzie się w nim słowo kluczowe oraz CTA (call to action), czyli element zachęcający do interakcji.

6. Przejrzysty adres URL
Wszystkie linki wewnętrzne na Twojej stronie powinny być krótkie i przejrzyste. Najlepiej, gdy zawierają słowa kluczowe, dając jasny przekaz robotom Google, jaką tematykę porusza strona.
7. Czysty kod strony i zoptymalizowana zawartość
Jednym z głównych założeń SEO jest dostarczenie jak najlepiej zoptymalizowanego kodu strony, tak aby przeglądarki internetowe radziły sobie bezproblemowo z jej wyświetlaniem. Duże znaczenie ma również ilość zawartości koniecznej do pobrania oraz objętość i odpowiednie opisanie grafik uzupełniających stronę.
8. Przyjazny wygląd…
Odpowiednio przygotowany kod strony będzie punktować przy ocenie przez roboty Google. Równie istotne znaczenie ma struktura witryny – podział na kategorie, ich opis i wewnętrzne linkowanie. Nie zapominajmy jednak jeszcze o walorze estetycznym, który zauważą i docenią internauci. Przyjemna i ciekawa strona, to taka, na której spędzimy więcej czasu.
9. …i wersja mobilna to przyszłość
W 2016 roku pierwszy raz urządzenia mobilne miały większy udział w przeszukiwaniu sieci niż komputery. Dlatego zadbaj, aby twoja strona posiadała wersję mobilną przystosowaną do wyświetlaczy smartfonów. Element ten wpływa znacząco na pozycję strony internetowej w rankingu Google.
10. Zabłyśnij wartościową treścią
Nawet najlepiej zoptymalizowana pod względem technicznym i dopieszczona wizualnie strona nie obroni się bez wartościowej treści. To ona pozwoli przykuć na dłużej uwagę internautów i pozyskać nowych ruch na stronie, promując Twoją działalność. W Enterso dostępna jest specjalna oferta NO LIMIT, która opiera się na maksymalizacji wartości przygotowywanego contentu w ramach działań SEO.

Garść cennych porad dla początkujących

Nie ma znaczenia czy prowadzisz własnego bloga albo niewielki sklepik internetowy realizowany w wolnym czasie. Zastosowanie się do tych kilku prostych wskazówek pozwoli Ci dotrzeć do większej liczby odbiorców, motywując cię tym samym do dalszych działań. Ani się nie obejrzysz, a już będziesz mógł wypłynąć na szersze wody internetowego oceanu.

Tekst zamiast grafiki: to jasne, że grafiki upiększają stronę, ale to treść stanowi twoją realną siłę przebicia. Staraj się utrzymać balans między ilością grafik a tekstu. Dodając zdjęcia pamiętaj też, aby nadać im odpowiednie opisy i tagi, pasujące do fraz kluczowych publikacji w której się znajdują. Google również indeksuje zdjęcia, co może przełożyć się na zwiększenie ruchu na stronie za sprawą wyszukiwarki Google Grafika.

Wygląd szyty na miarę: nie każdy musi mieć wielkie zdolności w tworzeniu stron internetowych. Dlatego wielką popularnością cieszy się wordpress.org udostępniający szereg darmowych „skórek”. Zanim jednak jeśli się na którąś zdecydujesz poczytaj dokładnie opinie o każdej: na ile pozwala modyfikować swój wygląd, a także jak dobrze została napisana? Źle działający motyw obniża prędkość działania strony i tym samym będzie ona spadać wynikach wyszukiwania Google.

Nie bój się social media: media społecznościowe są wszędzie. W Polsce swoją niezachwianą popularnością cieszy się Facebook, Instagram oraz Twitter. Założenie własnego fanpage pozwoli na bezpośredni kontakt z twoimi odbiorcami. Pamiętaj też, że Google również indeksuje social media – to przecież także strony internetowe. Linkowanie twoich wpisów i ofert na fan page’u lub facebookowych grupach pomaga podnosić pozycję strony. Cytowana witryna internetowa to wartościowa witryna!

Usprawnij wewnętrzne linkowanie: staraj się, aby treści na twojej stronie były powiązane odnośnikami bazującymi lub nawiązującymi do twoich kluczowych fraz. Ułatwi to nie tylko nawigację użytkownikowi po całej witrynie, ale również zindeksowanie jej zawartości robotom Google.

Dziurawy jak ser: cała masa mikroblogów, blogów, portali i sklepów bazuje na silniku wordpress.org. Jest to narzędzie przystępne, elastyczne, ale nie pozbawione wad. Jego kod jest dziurawy jak ser, co przy braku odpowiednich zabezpieczeń naraża cię spam i infekcję strony przez złośliwe oprogramowanie. Zaradzisz temu używając odpowiednich wtyczek lub jeśli zwrócisz się o pomoc w „połataniu” wszelkich luk. Idealnym scenariuszem jest, gdy ktoś znający się na swoim fachu pomoże od zera napisać całą stronę.

FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania:

Jak trudne jest pozycjonowanie, czy dam radę samodzielnie podjąć się zadania?
Jeśli posiadacz gruntowną wiedzę z zakresu funkcjonowania sieci i algorytmów wyszukiwania, masz dużo wolnego czasu oraz nie boisz się ciągłego dokształcania w zakresie technologicznych nowinek, to jak najbardziej tak. Jednak bardzo łatwo popełnić błąd, który będzie traktowany, jako praktyka niezgodna z regułami Google. Wówczas cały twój wysiłek oraz zainwestowany czas i pieniądze przepadnie. Przekazując w odpowiednie ręce pozycjonowanie nie tylko zaoszczędzisz czas, ale również możesz spodziewać się znacznie większego zasięgu oddziaływania takiej kampanii.
Pozycjonowanie to forma nowej reklamy?
Pozycjonowanie jest jak najbardziej formą reklamy. Jej przewaga nad starszymi odpowiednikami obecnymi w radiu czy telewizji polega na zdolności oddziaływania na doprecyzowaną grupę odbiorczą, zainteresowaną usługami lub towarami, jakie oferujesz. Klasyczna reklama przypomina ostrzał artyleryjski – zmasowany i trudny do oceny w skutkach; podczas gdy pozycjonowanie to strzelec wyborowy – zawsze trafia do celu.
W jaki sposób najlepiej dobrać słowa kluczowe do pozycjonowanej strony?
„Pomyśl, jakich słów użyliby użytkownicy, by znaleźć Twoją stronę. Upewnij się, że te słowa znajdują się w treści witryny.” – wskazówka Google. W skrócie zadaj sobie pytanie: jak szukałbyś w sieci oferowane przez siebie usługi lub towary.
Organiczne i płatne wyniki wyszukiwania?
Odpowiedzi jakie uzyskasz na konkretną frazę (zapytanie) w Google dzielimy na dwa rezultaty: płatną reklamę, gdzie właściciel serwisu opłacił lepszą widoczność serwisu przez określony czas i organiczne wyniki będące efektem pozycjonowania – optymalizacji strony, wartościowa treść, udostępnianie linków itd.
Co to jest kampania AdWords i czy ma wpływ na pozycjonowanie?
Googe AdWords to płatny program, gdzie płacisz za reklamę swojej strony. Nie ma on bezpośredniego przełożenia na organiczne wyniki wyszukiwania, ale potrafi przynieść bardzo pozytywne efekty, szczególnie przy promocji nowej strony.
Co to jest Google Analytics?
Podstawowe narzędzie służące do analizy ruchu na stronie internatowej. Poprzez generowane raporty w danym okresie czasu można dokładnie sprawdzić zasięg, strukturę odwiedzin strony i wiele więcej.
Co to jest Google Search Console?
Usługa za pomocą której specjalista SEO monitoruje widoczność strony wynikach wyszukiwania Google. Z jej pomocą analizuje się, jak wyszukiwarka postrzega konkretną witrynę, co pozwala na lepszą optymalizację, by osiągała bardzo dobrą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jakimi metodami posługujecie się przy pozycjonowaniu?
Trzymamy się wytycznych ustalonych przez Google dla webmasterów. Unikamy i stanowczo odradzamy praktyk pokroju stosowania ukrytych treści, maskowania albo uczestnictwa w systemach wymiany linków. Narażenie na straty właściciela strony z powodu nałożenia kar przez Google odbiłoby się negatywnie na naszej wiarygodności i pozycji na rynku.
Strona dopiero powstaje, czy już mogę zacząć pozycjonowanie?
Im wcześniej, tym lepiej. Gdy twoja strona jest jeszcze w fazie budowy zgłoś się do nas, a pomożemy jak najlepiej zaprojektować jej strukturę, by odpowiadała wymogom SEO. Dzieląc się swoim doświadczeniem pokażemy kierunki konieczne do obrania na samym początku.
Komu powierzyć swoją stronę?
Unikaj osób oferujących szybkie rezultaty, szczególnie na bardzo konkurencyjne a więc oblegane frazy kluczowe. Podejrzana będzie również bardzo niska wycena, jak również niechęć do wtajemniczania zleceniodawcy do kolejnych etapów pozycjonowania. Sprawdź referencje i nie zapomnij dopytać, jakie doświadczenie dana agencja posiada w twojej branży, a także czy udostępnią kontakt do osoby bezpośrednio zajmującej się twoim zamówieniem.
Ile minie czasu zanim pojawię się na pierwszej stronie wyników?
Na to pytanie nie ma jasnej odpowiedzi. Pozycjonowanie to złożony proces, na który wpływ ma nie tylko dobór kluczowych fraz, ale i sama charakterystyka branży jaką reprezentuje pozycjonowana strona. Przy słabo rozpowszechnionych frazach pierwsze efekty zauważymy po paru tygodniach, ale w praktyce, gdy sieć staje się coraz bardziej ciasna, należy uzbroić się w cierpliwość i odczekać nawet kilka miesięcy.
W jakiej wyszukiwarce pojawi się moja strona?
Najpopularniejszą w Polsce wyszukiwarką internetową jest google.pl – generuje 95% ruchu. Jej pozycja nie jest zachwiana również w skali globalnej. Dlatego najlepiej skupić się na liderze i tu zintensyfikować swoje działania. Niemniej można również podjąć działania mające na celu lepszą widoczność w Bing (ok. 3% ruchu w Polsce i 5% w skali globalnej). W praktyce wiele wyszukiwarek naśladuje algorytmy Google, dlatego nasze działania będą mieć pozytywny rezultat w ogólnej skali.
Czy wymagacie dostępu do zarządzania stroną?
W celu pozycjonowania konieczny jest dostęp do panelu zarządzania Twojej strony internetowej. Wgląd do CMS – systemu zarządzania treścią witryny to absolutne minimum, ale do sprawnego przeprowadzenia zmian również będzie potrzebny dostęp do serwera FTP. Nie nanosimy żadnych poprawek ani krytycznych zmian w strukturze strony bez wcześniejszego poinformowania właściciela i otrzymania jego zgody.
Czy w ofercie posiadacie również tworzenie stron internetowych od podstaw?
Dzięki ponad dekadzie obecności na rynku udało się nam pozyskać wartościowe kontakty wśród firm projektujących strony internetowe. Już na etapie wstępnego projektu uwzględniają nasze wytyczne względem wymogów pozycjonowania, co znacznie ułatwia dalsze działania. Naszym głównym celem jest przede wszystkim jak najlepsza promocja stron internetowych. Pomożemy również zarządzać zawartością strony, chroniąc ją przed wszelkimi zagrożeniami zewnątrz. Udzielimy pomocnej dłoni także w zakresie social media – założenie i moderowanie fan page.
Dlaczego mogę zaufać Enterso?
Firma Enterso posiada dziesięć lat doświadczenia w branży SEO. Jesteśmy jedną z czołowy agencji e-commerce w Polsce. Przez ten czas zrealizowaliśmy szereg projektów dla partnerów z różnych gałęzi gospodarki. Nasze referencje podkreślają certyfikaty Google uwierzytelniające umiejętności specjalistów pracujących w Enterso, liczne nagrody branżowe oraz przychylne opinie firm, które zdecydowały się na współpracę z nami.

Nie powielaj cudzych błędów

Jak mawiali starożytni rzymianie: „Historia jest nauczycielką życia”. Dlatego nie popełniaj błędów, na które narazili się inni w przeszłości, którzy chcieli wypromować swoją stronę internetową. Wszystkie kwestie związane z pozycjonowaniem to ogromny obszar działań, wymagający wiedzy i czasu do opanowania. Zamiast samemu przechodzić przez ciernie, ucząc się na błędach, pozwól sobie pomóc. Pamiętaj, że każda złotówka zainwestowana w pozycjonowanie będzie dawać pozytywne efekty bardzo długo, zwracając się wielokrotnie.
Kto pyta nie błądzi. Mając wątpliwości nie bój się zadawać pytań, nawet całej masy pytań. Specjaliści zasilający szeregi Enterso tylko czekają, aby podzielić się z Tobą swoją wiedzą. Zlecając nam wykonanie projektu nie będziesz stać obok, ponieważ wszystkie kluczowe decyzje będziemy omawiać wspólnie.

Najczęstszym błędem popełnianym w Sieci jest zwlekanie z pozycjonowaniem. Internet rozwija się w stabilnym i zaskakującym tempie. Cyfrowy ocean informacji przeczesuje trzy miliardy internautów, a w kolejnej dekadzie możemy spodziewać się ponad miliarda nowych użytkowników. Wirtualna przestrzeń zmniejszyła odległości, pozwalając jednocześnie na eksplozję innowacji i swobodną wymianę informacji. Obecnie nie jest to jednak tak łatwe, jakby mogłoby się pierwotnie wydawać.
Internet staje się bardzo ciasnym miejscem. W 2010 roku aktywnych było 200 milionów stron. Obecnie jest ich nawet 1,8 miliarda! Przebicie się w takim gąszczu, szczególnie przy bardzo obleganych frazach kluczowych wymagać będzie masy wysiłku oraz żelaznej cierpliwości. Rezygnując całkowicie z pozycjonowania skazujesz się na cyfrowy niebyt, ponieważ prawdopodobieństwo, że ktoś do ciebie trafi będzie równie niemal zeru. Jeśli chcesz otworzyć biznes i oprzeć jego promocję oraz sprzedaż na Sieci, to jest to idealny moment, aby zgłosić się do specjalistów z Enterso, którzy dysponują fachową oraz aktualną wiedzą i doświadczeniem. Dzięki ich pomocy uda Ci się rozsądnie zainwestować pieniądze i uzyskać oczekiwane efekty. Pamiętaj, że im wcześniej zaczniesz, tym lepiej dla Ciebie i dla Twojej witryny.