Pozycjonowanie wizytówek Google — poradnik

Spis treści

Kategoria : SEO
1 lutego 2022

GMF to system oparty o wyniki lokalne. Dzięki niemu osoba, która jest blisko Twojej firmy w czasie wyszukiwania usługi lub produktu, który sprzedajesz, będzie w stanie znaleźć informacje właśnie o Twojej firmie. 

Narzędzie to jest dostosowane do określonych obszarów geograficznych, dzięki czemu Twoja firma pojawiać się będzie zarówno w wyszukiwarce Google, jak i w Mapach. 

Na przykład, jeśli użytkownik znajdujący się w pobliżu Twojego lokalu wpisze w wyszukiwarkę „restauracja włoska”, a Ty akurat taką prowadzisz, uzyska on dostęp do informacji o Twoim biznesie i sposobie dotarcia do niego.

Jakie informacje możesz dodać w Google Moja Firma?

Warto wiedzieć, że profilem wizytówki Google Moja Firma można zarządzać, a pierwszym krokiem powinno być dodanie jak największej ilości informacji, dzięki którym użytkownicy będą mogli się z Tobą skontaktować.

Oprócz nazwy firmy i zdjęć, dane, które możesz dodać na platformie to:

  • rodzaj prowadzonej działalności,
  • numer telefonu,
  • adres,
  • URL strony internetowej,
  • dni i godziny otwarcia.

Im więcej informacji dodasz, tym większe masz szanse na znalezienie się wśród najlepszych wyników lokalnych w Twoim obszarze geograficznym.  

Pozycjonowanie sklepu, a Google Moja Firma — jak poprawić pozycję swojego biznesu w wynikach wyszukiwania

Google Moja Firma to świetne narzędzie do lokalnego pozycjonowania stron, które łączy obecności Twojego biznesu w internecie z prowadzeniem fizycznie działającego lokalu. Jednak przed zastosowaniem odpowiednich ulepszeń w swojej wizytówce musisz ją utworzyć lub zgłosić roszczenie, jeśli ktoś inny to za Ciebie zrobił. Kiedy te dwa kroki zostały już wykonane, istnieje szereg punktów, nad którymi należy popracować, aby jak najlepiej móc wykorzystać potencjał GMF. 

Wskazówki dotyczące optymalizacji wizytówki w Google Moja Firma

Pozycjonowanie wizytówek Google wcale nie jest tak skomplikowane, jak mogłoby się to wydawać. Poniżej zebraliśmy listę najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać. 

Stwórz dobry profil

Wybierz nazwę, która najlepiej definiuje Twoją firmę, oraz zdjęcie profilowe, które reprezentuje Twoją markę. Wskazane jest użycie logo i zdjęcia profilowego. 

Odpowiednio opisz swoją działalność

Opis Twojej firmy jest jednym z najważniejszych elementów wizytówki Google. Jeśli dodasz opis zoptymalizowany pod SEO, który zawiera słowa kluczowe, będzie to miało korzystny wpływ na pozycjonowanie sklepu lub strony. 

Opinie Twoich klientów są niezwykle ważne

Recenzje, które pojawią się na Twojej wizytówce, są ważnym elementem lokalnego SEO. Posiadanie oceny od 4 do 5 gwiazdek pomoże Ci zająć pierwsze pozycje w SERP. 

Pamiętaj, że niezależnie od tego, czy dana opinia jest pozytywna, czy też negatywna, zawsze powinieneś na nią odpowiedzieć.

Mądrze wybierz kategorię

Google Moja Firma oferuje wiele kategorii i podkategorii, do których możesz przypisać swoją działalność. Zaleca się umieszczenie firmy w co najmniej 3 różnych kategoriach.

Stale aktualizuj informacje

Pamiętaj, aby zadbać o to, by na Twojej stronie Google Moja Firma zawsze widniały aktualne informacje. W przeciwnym wypadku możesz wprowadzić w błąd swoich klientów, a tym samym spowodować ich niezadowolenie, a nawet zyskać złą ocenę. 

Dane, które koniecznie muszą znaleźć się w Twojej wizytówce Google

Nazwa: można nie tylko zawierać nazwę firmy, ale też coś w rodzaj sloganu lub krótkiego opisu, który zawrze więcej informacji o Twojej działalności

Godziny otwarcia: określ godziny otwarcia Twojego lokalu.

Telefon: dodaj numer telefonu, aby ułatwić użytkownikom łatwy i szybki kontakt z Tobą.

Adres: dodaj adres swojej firmy.

Zdjęcie główne: Kaboompics .com/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.