Wspieramy najlepszych.

Kreujemy liderów.

Zapytaj o wycenę

Dane podane w formularzu będą przetwarzane przez Enterso Sp. z o.o. z siedzibą na ul. Siennej 9, 70-542 Szczecin, w celu realizacji zgłoszenia i zgodnie z jego zakresem oraz według zasad zawartych w Polityce Prywatności.

Pozycjonowanie stron firmowych

Każdego miesiąca przeszło 90% polskich internautów szuka informacji za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Właśnie ten potencjał pokazuje, dlaczego należy zainteresować się pozycjonowaniem stron internetowych już teraz.

Mechanizmy odpowiedzialne za pozycjonowanie ulegają nieustannej zmianie, ponieważ Google wprowadza cyklicznie szereg aktualizacji do swoich algorytmów. Dlatego osoby zajmujące się szeroko rozumianymi kwestiami SEO muszą nieustannie trzymać rękę na pulsie. Konieczność wzbogacania swojej wiedzy leży również po stronie przedsiębiorcy, ponieważ ignorowanie najnowszych trendów okaże się fatalne w skutkach.

JAK CIĘ WIDZĄ, TAK CIĘ PISZĄ

Treść zamieszczoną w Internecie, udostępnioną przez rozpoznawalne marki lub instytucje oraz znane osoby, traktujemy przeważnie, jako opiniotwórczą. Niemniej liczy się nie tylko zawartość przekazu, ale i sposób, w jaki dociera do odbiorców. W tym kontekście stwierdzenie „medium is the message” głoszone przez Marshalla McLuhana przeszło pół wieku temu pozostaje aktualniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W skrócie charakter środka komunikacji ma niekiedy większy wpływ na odbiorcę niż sama przekazywana wiadomość.

Dlatego przestarzała, niechlujna lub nieczytelna witryna internetowa jest w stanie bardzo szybko zepsuć wizerunek nawet największego profesjonalisty w swojej branży. Jak chcemy przekonać o naszej innowacyjności, gdy witryna została napisana w oparciu o przestarzałe szablony popularne w odległej przeszłości?

Nieatrakcyjny wygląd to dopiero początek zmartwień, bowiem rezygnując z wersji dla urządzeń mobilnych, różniącej się diametralnie od witryny dla desktopów, odcinamy się od olbrzymiej grupy internautów. Przyzwyczajenia konsumenckie ulegają zmianom, a tym bardziej sposób, w jaki korzystamy z Internetu. 60% globalnego ruchu w Sieci generują smartfony, co nie przeszło uwadze Google, faworyzującego w wynikach wyszukiwania nowoczesne witryny internetowe.

SZTUKA PISANIA STRON INTERNETOWYCH

O stronę przeznaczoną dla firmy należy gruntowanie zadbać, bowiem będzie stanowić osobistą wizytówkę. Każdy element, widoczny i niewidoczny dla internauty, musi być gruntownie przemyślany. W Sieci znajdziemy pokaźną ilość darmowych szablonów i narzędzi stosowanych do szybkiego przygotowywania stron. Niestety ich zakres możliwości, co do wprowadzania funkcjonalnych zmian będzie bardzo ograniczony. Nie bez znaczenia będą również słabej jakości zabezpieczenia. Potencjalnie zainfekowana witryna nie tylko zniechęca internautów, ale i krótkim czasie znika z wyników wyszukiwania.

Z myślą o poważnym biznesie warto napisanie strony powierzyć profesjonaliście, potrafiącego wprowadzić wiele innowacyjnych skryptów i przede wszystkim przygotować unikalny wygląd. Doświadczenia płynące z użytkowania strony internetowej określane mianem User Experience mają fundamentalny wpływ na długość odwiedzin oraz ewentualny powrót internauty. Niestety skupiając się wyłącznie na bogatej szacie wizualnej łatwo przesadzić z ilością animacji i odnośników do YouTube, a zapomnieć o namacalnej treści, która realnie wpłynie na pozycjonowanie. Koniecznym będzie zatem odnalezienie złotego środka między formą a treścią.

PLANUJ TRZY KROKI DO PRZODU

Opublikowaną content wypada gruntownie przemyśleć od postaw. Nim zostanie napisana pierwsza linijka kodu powinniśmy posiadać czytelny plan podstron, a także ich zawartości. Przede wszystkim trzeba unikać zamieszczanie identycznych informacji w kilku miejscach. Jednocześnie wszystkie publikacje czy opisy świadczonych usług wypada przygotować z poszanowaniem zasad SEO: odpowiednie zagęszczenie kluczowych fraz, należycie przeprowadzone linkowanie, formatowanie treści itd. Generalnie funkcjonalność strony internetowej powinna iść w parze z czytelnością, nie pozostawiając w sferze domysłów odwiedzającego jej przeznaczenia. Rzeczowy opis, przystępny formularz kontaktowy czy łatwy dostęp do podstawowych informacji przemawia na waszą korzyść.

Nie wolno poprzestać tylko na tym. Odpowiednio przygotowana strona powinna zachęcać użytkowników do wchodzenia w interakcję. Wezwanie do podjęcia działania branżowi specjaliści nazywają „call for action”. Wymaga niekiedy włożenia mnóstwo wysiłku i przede wszystkim cierpliwości. W dłuższej perspektywie chodzi o zaproszenie odbiorcy do subskrypcji newslettera, przeczytania następnego artykułu lub podzielenia się swoim komentarzem – każda z tych aktywności pozwala stworzyć społeczność zdolną przyciągać nowych użytkowników.

Równocześnie nie zapomnijmy o realizowaniu intensywnych działań optymalizacyjnych. Nawet najbardziej atrakcyjna strona nie dotrze do internautów nie będąc widoczną w wyszukiwarce. Podstawą będzie określenie budżetu przeznaczonego na pozycjonowanie strony, a gdy zostaną osiągnięte postawione cele nie warto rezygnować z SEO. Wszystkie strony wymagają wprowadzania cyklicznych zmian, jeśli mają zachować raz wypracowaną pozycję.

NIE DZIAŁAJ NA DWA FRONTY

Niecierpliwi przedsiębiorcy często chcą zintensyfikować działania SEO zatrudniając dwie agencje realizujące bez swojej wiedzy odpowiednie zabiegi optymalizacyjne w tym samym czasie. Stanowczo przestrzegamy przed takimi praktykami, bowiem taka strategia będzie mieć wyłącznie negatywne skutki. Każda agencja zajmująca się pozycjonowaniem posiada indywidualnie wypracowane narzędzia. Poprzez stosowanie sprzecznych metod dochodzi do niezamierzonego torpedowania wysiłków.

Co więcej, zwiększona ilość powstających linków zewnętrznych może i zwiększy gwałtownie pozycję, ale tylko na krótko, bowiem szybko zostanie zweryfikowane przez roboty w kategorii praktyk zakazanych. Tym samym to najszybsza droga do nałożenia na pozycjonowaną stronę dotkliwego filtra wyszukiwania. Zresztą, jak można zweryfikować czyja metoda na pozycjonowanie jest bardziej skuteczna, a zatem warta dalszej inwestycji, gdy podejmowane działania wykluczają się wzajemnie?

Pierwszą, fundamentalną zasadą pozycjonowania stron firmowych będzie cierpliwość. Przy czym należy mieć świadomość, że pozycjonowanie sukcesywnie nabiera coraz większego znaczenia wypierając tradycyjną reklamę, a tym samym przyjmuje formę marketingu internetowego. Co warto podkreślić wysoka pozycja w wyszukiwarce ma drugoplanowe znaczenie. W pierwszej kolejności trzeba skupić się na wzroście współczynnika konwersji – liczbie pożądanych interakcji na stronie ze strony faktycznie zainteresowanych internautów.
.