Pozycjonowanie lokalne sklepu internetowego

Spis treści

Kategoria : SEO
28 lutego 2022

Trudno myśleć o sukcesie komercyjnym w Internecie bez realizowania dobrze zaplanowanych, skutecznych działań marketingowych, takich jak pozycjonowanie sklepu internetowego. Wynika to z profesjonalizacji procesu sprzedażowego, a także stale rosnącej konkurencji. Jeśli witryna sklepu nie będzie dobrze widoczna w przestrzeni internetowej, wówczas trudno myśleć o skutecznym pozyskiwaniu klientów. 

Jakie korzyści jest w stanie przynieść pozycjonowanie sklepu internetowego? 

Odpowiednio zaplanowane i prawidłowo wdrożone działania z zakresu pozycjonowania są w stanie zapewnić długoterminowe korzyści. Korzystając z usług profesjonalnej agencji SEO, można liczyć na to, że strategia marketingowa zostanie dopasowana do indywidualnych potrzeb. 

W ten sposób pozycjonowanie stron jest w stanie zapewnić: 

  • wzrost widoczności sklepu w przestrzeni internetowej,
  • lepsze docieranie z przekazem do docelowych grup odbiorców,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • budowanie zaufania wśród klientów,
  • tworzenie przewag konkurencyjnych,
  • zwiększenie ruchu ograniczonego w witrynie sklepu internetowego,
  • zwiększenie konwersji. 

Uzyskanie takich efektów będzie bezpośrednio przekładać się na zwiększenie sprzedaży. W ten sposób można liczyć na generowanie większych dochodów z prowadzonej w Internecie działalności gospodarczej. 

Kiedy i dlaczego zdecydować się na pozycjonowanie lokalne? 

Małe i średnie firmy internetowe najczęściej nie dysponują odpowiednio dużymi środkami finansowymi, które mogą przeznaczyć na budżet marketingowy. Z tego powodu pozycjonowanie sklepów na tak zwane frazy ogólne może być nadmiernie kosztowne. Równocześnie takie działania marketingowe nie zawsze będą właściwe dla firm działających lokalnie. Ogólne frazy mogą nie pozwolić przyciągnąć odpowiedniej liczby nowych klientów, gdy prowadzi się firmę, która funkcjonuje wyłącznie w konkretnym regionie, czy wybranej miejscowości. Wówczas, słowa kluczowe związane z produktami czy usługami, które nie wskazują na określoną lokalizację mogą prowadzić do tego, że wielu odbiorców nie będzie mogło z nich skorzystać. Ogólne frazy trafiają do wszystkich użytkowników Internetu, więc ci, którzy przebywają w innych miejscowościach, niż ta, w której działa lokalna firma, nie mają możliwości zostania jej klientami. Z pomocą przychodzi wówczas pozycjonowanie lokalne. Pozwala ono powiązać frazy z konkretnymi lokalizacjami. 

Pozycjonowanie lokalne pozwala zapewnić:

  • ograniczenie wydatków na działania marketingowe,
  • możliwość szybszego wypracowania satysfakcjonujących wyników,
  • pozyskanie ruchu, który cechuje się wysokim współczynnikiem konwersji,
  • budowanie widoczności dla konkretnych grup słów kluczowych. 

Podczas pozycjonowania lokalnego można spotkać się z mniejszą konkurencją. Ma to znaczenie z punktu widzenia koniecznych do poniesienia kosztów, a z drugiej strony czasu, w którym można liczyć na uzyskanie oczekiwanych efektów. 

Co jest kluczowe przy pozycjonowaniu lokalnym? 

Jeśli realizowane lokalnie pozycjonowanie strony ma przynosić oczekiwane efekty, wówczas kluczowe jest wyselekcjonowanie odpowiednich fraz. W tym celu niezbędne jest przeprowadzenie odpowiednio rozbudowanej analizy, która pozwala wybrać takie słowa kluczowe, które pozwalają na odpowiednie odniesienie się do działań konkurencji. Następnie trzeba przeprowadzić optymalizację serwisu internetowego, która pozwala właściwie wykorzystać wcześniej wybrane frazy. Kolejne działania związane są pozyskiwaniem linków, które będą prowadzić do strony lokalnej firmy i zwiększać ruch na stronie.

Linki można uzyskać z:

  • lokalnych serwisów tematycznych,
  • lokalnych forów tematycznych,
  • stron lokalnych instytucji,
  • stron lokalnych, które są powiązane tematycznie z działalnością firmy. 

Pozyskanie wartościowych linków jest w stanie zapewnić, że pozycjonowanie sklepu internetowego będzie w stanie zapewnić lepsze rezultaty. Zatem warto w celu ich zdobycia zainwestować w usługi profesjonalnych agencji SEO. 

Zdjęcie główne: Mikhail Nilov/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.