Generowanie leadów na laptopie

Okiełznać leady! Siła drzemie w lead response time

Od paru dni myślisz o jakimś produkcie np. nowym laptopie. Z góry postanawiasz dokonać zakupu online. Zaczynasz od rozeznania, zapoznania się z ofertą producentów w założonych widełkach cenowych. Być może jedziesz do sklepu stacjonarnego i zasięgasz języka od obsługi sklepu. Czytasz artykuły branżowe, żeby mieć podstawową wiedzę na temat, w którym niedługo podejmiesz decyzję zakupową. Pytasz znajomych o zdanie. Szukasz opinii w porównywarkach cenowych. Jakąkolwiek ścieżkę wybierzesz, poświęcasz na nią swój CZAS.

Gdy masz już wystarczające pojęcie i wstępnie dokonany wybór, piszesz do jednej lub kilku firm poprzez e-mail, messengera, chat na stronie lub wybierasz inną formę kontaktu, którą najczęściej stosujesz. Dlaczego po prostu nie kupisz wybranego laptopa? Załóżmy, że interesuje Cię leasing, dodatkowy pakiet akcesoriów czy oprogramowania lub po prostu ciekawią alternatywne modele i potrzebujesz opinii eksperta. Jak sądzisz, która firma zdobędzie Twoje zaufanie i zamówienie? Czy najtańsza? A może najbardziej znana? Najprawdopodobniej wygra ta, która najszybciej odpowie na Twoje zapytanie. W końcu poświęciłeś już czas na rozeznanie. Teraz chcesz jak najszybciej zamknąć temat. Postawić kropkę nad i.

Jak więc sprawić, aby lead został klientem? Liczy się czas!

Jako osoby zabiegane, mamy coraz mniej czasu na porównywanie ofert oraz sprawdzanie wielu rozwiązań cenowych. W momencie, gdy kontaktujemy się w sprawie problemu lub potrzeby zakupowej, zazwyczaj chcemy jak najszybciej ją zrealizować. Jeżeli OD RAZU ktoś się nami zainteresuje, istnieje duża szansa, że właśnie z oferty tej firmy lub osoby skorzystamy. Czas reakcji na odpowiedź na nasz kontakt okazuje się kluczowym elementem w procesie podejmowania decyzji.

Lead to osoba lub firma, która ma potrzebę zakupową lub biznesowy problem do rozwiązania i jest gotowa do rozmowy i/lub negocjacji na ten temat. Wszystkie firmy „biją się” o pozyskanie leadów, czyli osób „prawie gotowych” do zakupu. Wydają ogromne pieniądze na marketing. Natomiast nie znają potencjału, jaki drzemie w osobach, które same „zapukały do ich drzwi.”

Czas odpowiedzi ma znaczenie - infografika

Siła drzemiąca w lead response time

Lead response time to czas, jaki mija od zapytania do odpowiedzi na nie. Zapytanie może być przesłane za pomocą e-maila, rozmowy na czacie, formularza kontaktowego, a nawet przez telefon. Szansa na odbycie efektywnej rozmowy handlowej wzrasta siedmiokrotnie, jeżeli na zapytanie zareagujemy w ciągu godziny (badania Harvard Business Review).

Idealny czas na odpowiedź to nie więcej niż 5 minut. Natychmiastowe podjęcie rozmowy daje największą szansę na sprzedaż. Dzieje się tak, ponieważ klienci mają coraz wyższe oczekiwania zakupowe i coraz mniej czasu. Są zewsząd bombardowani treściami, informacjami, reklamami. Kiedy wybrana firma reaguje na kontakt od razu, wywołuje tym sposobem efekt „WOW”, buduje szacunek, relację i niepisaną obietnicę bycia dobrze obsłużonym.

Nie pozwól, aby uwaga internauty przeszła do innej firmy, innej zakładki, innego czata. Odpisuj i odpowiadaj szybko na kontakt, aby utrzymać konsumenta przy sobie, rozwiać jego wątpliwości i doprowadzić do zakupu Twojego produktu lub usługi. Pamiętaj również o tym, że lead, który przejdzie bez echa, nie doczeka się odpowiedzi, najpewniej nigdy już do Ciebie nie wróci. Jeśli bowiem nie wygospodarujesz czasu dla potencjalnego klienta, możesz mieć pewność, że zrobi to za Ciebie konkurencja.