Sklep internetowy z Enterso

Mam sklep stacjonarny, więc chcę też otworzyć internetowy. Co muszę zrobić?

Wielu przedsiębiorców wychodzi z założenia, że skoro mają już sklep stacjonarny, prowadzenie podobnego tylko w Internecie będzie błahostką. W końcu mają już wieloletnią markę, doświadczenie w tego typu działalności, zaplecze w postaci magazynu, pracowników, którzy mogą obsługiwać sprzedaż internetową itp. Nic, tylko wyruszyć na szerokie wody i otworzyć się ze swoimi produktami lub usługami na cały świat.

Założenie sklepu internetowego to dopiero pierwszy z wielu kroków, które należy wykonać, aby zaczął on przynosić realne korzyści. Niestety – w przypadku nowych brandów – klienci nie pojawią się nagle, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Prawdopodobnie też nie będzie on zarabiał w pierwszym miesiącu działalności, choć to zależy akurat od siły marki. Na czym rzeczywiście polega skuteczny e-handel i jak bardzo jest podobny do tradycyjnego?

Z pewnością doświadczenie i klienci będą ogromnym ułatwieniem w rozkręceniu biznesu w sieci. E-commerce ma na starcie podwyższoną poprzeczkę, ponieważ musi zbudować wiarygodność i zaufanie, które są dzisiaj decydującymi czynnikami zakupowymi. Gdy istniejąca od jakiegoś czasu marka otwiera e-sklep, część z jej klientów w celu oszczędności czasu z ogromną chęcią przeniesie się z zakupami do Internetu, co w pewnym stopniu może pokryć koszty prowadzenia tej e-działalności.

Czego realnie wymaga prowadzenie sklepu internetowego:

  • przygotowania (strony WWW, systemu płatności),
  • MARKETINGU,
  • obsługi klienta,
  • obsługi sprzedażowej,
  • obsługi księgowej,
  • obsługi prawnej (RODO, regulamin, polityka prywatności),
  • obsługi reklamacyjnej.

Wiąże się to z codziennymi kosztami i pracą każdego dnia nad tym, aby skutecznie pozyskiwać klientów, a następnie profesjonalnie ich obsługiwać. Żeby otworzyć kolejną placówkę swojego stacjonarnego sklepu w innym mieście, musimy do niego pojechać, zrobić rozeznanie, badanie rynku, potrzeb. Musimy sprawdzić zasadność tego ruchu biznesowego. W przypadku sklepu online, z przyjemnością przyjmiemy klientów z całego kraju, a często też świata, natomiast żeby trafili oni do naszego e-commerce, musimy znać się na skutecznym marketingu internetowym w danym obszarze.

Inaczej zachowuje się e-konsument z Warszawy, inaczej z Londynu. Czego innego będzie oczekiwał odbiorca komunikatów reklamowych w mediach społecznościowych, który jest właścicielem biznesu, a czego innego taki, który pracuje na etacie. Drastyczne zwiększenie grupy docelowej niesie ze sobą konsekwencje w postaci tego, że musimy wiedzieć, co jest dla niej ważne.

Gigantyczny wzrost zakupów online w Polsce wiąże się ze zwiększoną konkurencją i coraz bardziej zaawansowaną analizą skuteczności działań marketingowych. Nasza agencja każdego dnia sprawdza, jak zachowują się, jak myślą i czego oczekują internauci. Zajmujemy się tym już od 10 lat.

Do klientów naszych klientów trafiamy poprzez podnoszenie pozycji ich e-sklepów w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce, z której najczęściej korzystają Polacy – Google. Jeśli Twój e-sklep nie przynosi Ci oczekiwanych przez Ciebie rezultatów, pozwól, że przeprowadzimy indywidualną analizę Twojego e-commerce, w której wskażemy jego mocne strony oraz takie, które należałoby poprawić, aby trafiało do niego znacznie więcej klientów.