Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Spis treści

Kategoria : SEO
21 marca 2022

Google to najpotężniejsze narzędzie internetowe, które stworzyło wiele wielkich korporacji. Na szczęście przygotowało także bardzo dobre wsparcie dla mniejszych firm, a nawet jednoosobowych. Jeżeli prowadzisz lokalny biznes i masz jedną (lub więcej!) lokalizację firmy, to koniecznie skorzystaj z programu Google Moja Firma. Dzięki niemu odnajdą Cię klienci z najbliższej okolicy. Chcesz sprawdzić, jak skuteczne jest Google Moja Firma? To koniecznie przeczytaj ten wpis.

Czy znasz już Google Moja Firma?

Już za chwilę stworzysz swoją wizytówkę w narzędziu dla przedsiębiorców Google Moja Firma. Ale krótko wyjaśnijmy, co to jest i w czym może Ci się przydać. A skoro codziennie korzystają z niego miliony firm, to oznacza, że naprawdę warto się tym zainteresować.

Google Moja Firma to podstrona internetowa stworzona przez Google, na której możesz dodać swoją firmę do wielkiego katalogu przedsiębiorstw. To, co musisz mieć, to fizyczny adres firmy. Ale nie martw się – nikt nie będzie pytał ani weryfikował dokumentów Twojej działalności gospodarczej lub spółki.

Jakie informacje możesz podać? Tak naprawdę Google daje Ci ogromne możliwości. Oprócz typowych danych teleadresowych możesz wskazać swoje branże, godziny otwarcia, możesz dodać zdjęcia, a nawet stworzyć prostą stronę internetową, na której możesz mieć jeszcze więcej informacji. To naprawdę się przydaje – dzięki takiemu rozwiązaniu możesz mieć za darmo prostą witrynę firmową, której adres umieścisz na przykład na swoich wizytówkach.

Co to jest wyszukiwanie lokalne w Google?

A co daje wpisanie tych wszystkich danych? Sprawia to, że w Google wyświetli się również Twoja firma, jeżeli ktoś będzie szukać lokalnie takiego przedsiębiorstwa jak Twoje. Informacja o Twojej firmie wraz z adresem, godzinami otwarcia, a nawet opiniami pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, tuż pod mapką. Niestety Google domyślnie porządkuje wyświetlane firmy w zależności od odległości od wybranego przez siebie centrum miejscowości, dlatego spodziewaj się, że z tego powodu Twoje przedsiębiorstwo może nie pojawiać się na pierwszym miejscu.

Lokalne wyniki wyszukiwania pojawiają się w sytuacjach, kiedy:

  • Google domyśla się, że szukasz czegoś lokalnie, bo wpisujesz na przykład „warzywa”,
  • Ty sugerujesz wyszukiwanie lokalne, po dodajesz nazwę miejscowości lub osiedla.

Im dokładniej Twój klient wskaże lokalizację, tym większa szansa, że trafi na Twoją firmę. Jednakże nie ma co zakładać, że zawsze będzie dopisywał nazwę ulicy, przy której stoi budynek Twojej firmy. Dlatego bardzo przydaje się pozycjonowanie wizytówki. Co to takiego?

Pozycjonowanie wizytówki w Google to skrzydła dla Twojego biznesu

Pozycjonowanie wizytówki w Google Twoja Firma to proces polegający na optymalizacji wielu elementów wśród danych o Twojej firmie, dzięki którym Twoja wizytówka pojawi się nad innymi firmami. Ten proces pozwala na lepszą widoczność informacji o Twojej działalności, a więc więcej klientów, którzy sami do Ciebie trafią.

Przekonaj się teraz, jak łatwo możesz samodzielnie stworzyć swoją wizytówkę w Google i zarządzać nią.

Najpierw wpisz w wyszukiwarkę „Google Moja Firma” albo od razu bezpośrednio przejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Kliknij przycisk „Zarządzaj teraz”. Jeżeli jeszcze nie masz swojego konta, to od razu je załóż. To naprawdę zajmuje tylko chwilę i jest bezpłatne na każdym etapie.

Kilka kroków potrzebnych do tego, żeby założyć swoją wizytówkę w Google Moja Firma

Jeżeli Twoja firma już istnieje w katalogu Google, to będziesz musiał przypomnieć sobie hasło do tego konta, a być może nawet rozpocząć dyskusję z kimś, kto dodał Twoją firmę zamiast Ciebie. Tutaj przyjmujemy, że po raz pierwszy chcesz pokazać światu Twój biznes.

Podaj nazwę swojej firmy – może być inna niż w dokumentach. Kliknij dalej, a tak zwany „wizard” przeprowadzi Cię przed dalsze etapy, pokazując po polsku, jakie dane należy wypełnić i ile jeszcze kroków do końca. W pierwszej kolejności podajesz kategorię, która najlepiej opisuje Twoją firmę.

Następnie wybierasz, czy chcesz pokazać swoim klientom lokalizację firmy. Oczywiście jak najbardziej warto to zrobić, jeżeli masz fizyczną lokalizację. W tym miejscu zauważysz, że Google informuje Cię, gdzie pojawią się wpisywane przez Ciebie informacje. Będą to wyszukiwarka oraz aplikacja Google Maps. Nie podawaj przypadkowej lokalizacji – Google będzie kierować Twoich klientów (np. poprzez GPS) tam, gdzie wskażesz.

W trzecim kroku podajesz dane fizycznej lokalizacji firmy, czyli adres. W tym samym kroku możesz zaznaczyć, czy świadczysz usługi zdalnie, czy jedynie stacjonarnie.

Jeśli chcesz, to możesz zawęzić Twój obszar działania. Podając duże miasto jako siedzibę Twojej firmy, możesz zdecydować, że jesteś gotowy dostarczać rozwiązania dla Twoich klientów jedynie z tej okolicy. Dzięki temu Twoja wizytówka nie powinna się wyświetlać, jeżeli dla osoby szukającej będziesz poza zasięgiem.

W przedostatnim kroku podajesz dane kontaktowe, a więc numer telefonu i adres swojej strony WWW. Możesz zrezygnować z podawania swojego adresu w Internecie, możesz również stworzyć samodzielnie prostą stronę internetową dla klientów. To naprawdę proste i bezpłatne.

Ostatni krok to potwierdzenie, że podałeś niezbędne dane. Za chwilę Google poprosi Cię o podanie adresu fizycznego, na który wyśle Ci pocztówkę z Irlandii. Tak naprawdę będzie to przysłany pocztą kod potwierdzający, że naprawdę masz firmę pod takim adresem. Teraz musisz poczekać kilka tygodni na wiadomość od Google. A gdy kod weryfikacyjny już do Ciebie dotrze, to pamiętaj, aby zapytać nas o pozycjonowanie wizytówki.

Poszukujesz większej dawki informacji? Napisz do nas – pozycjonowanie sklepów to dla nas codzienność. Kilkanaście lat doświadczenia, kilkuset doświadczonych specjalistów z całego świata, jakość usług na najwyższych poziomie. Zapraszamy!

Zdjęcie główne: PhotoMIX Company / pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.