
Spis treści

Na samym początku IdoSell miało nazwęIAI-Shop.com.
Obecnie jest to jedno z najpopularniejszych w Polsce rozwiązań e-commerce – 6,5 tysiąca sklepów internetowych korzysta z tego systemu. IdoSell działa na podstawie miesięcznego abonamentu, czyli w modelu SaaS (Software as a Service). Platforma ta uważana jest za dobre rozwiązanie, jeśli chodzi o SEO.
Dlaczego SEO jest tak ważne?
Brak strategii SEO dla Twojego sklepu oznacza utratę potencjalnego ruchu i nowego źródła dochodu. Nawet 35% całkowitego ruchu w sklepie internetowym może pochodzić z wyników wyszukiwania, a ruch organiczny może generować nawet połowę przychodów. SEO jest zatem kanałem marketingowym, który może przyciągnąć klientów do Twojego e-commerce i zapewnić Ci dobrą sprzedaż produktów.
Dziś stawki za reklamy są coraz wyższe, natomiast ruch wygenerowany dzięki działaniom SEO jest „bezpłatny”. Jeśli większość Twojej sprzedaży pochodzi z płatnych kanałów reklamowych, takich jak Facebook czy Instagram, zmniejsza to Twoje marże.
Generowanie ruchu organicznego wymaga czasu, ale ostatecznie może stać się najlepszym kanałem pozyskiwania nowych klientów. Zainwestuj czas i pieniądze, aby poprawić SEO swojego sklepu IdoSell. Chociaż korzyści nie będą natychmiastowe, SEO nigdy nie powinno być postrzegane jako element drugorzędny.
Pozycjonowanie IdoSell – dobry start
Kiedy stworzysz swój sklep IdoSell, koniecznie zadbaj o zmianę domyślnych elementów, takich jak title i meta description. W bazowym szablonie ich zawartość brzmi „Tytuł zmienisz w dziale Moderacja / SEO”. Jeśli jej nie zmienisz, właśnie taki opis meta będzie widoczny w Google pod podstronami Twojego sklepu. Jak to naprawić? Wystarczy, że wejdziesz w: MODERACJA -> SEO – Optymalizacja dla wyszukiwarek -> Domyślne meta stron.
Pamiętaj, że zapisanie nowych ustawień nie będzie możliwe, jeśli najpierw nie wypełnisz wszystkich pól w czerwonej ramce.
Kolejnym krokiem, jaki należy podjąć, aby zadbać o pozycjonowanie na IdoSell, jest integracja z narzędziami analitycznymi, takimi jak Google Search Console i Google Analytics.
Pozycjonowanie IdoSell — zoptymalizuj treść
Tekst dostępny na stronach Twojego sklepu online jest decydującym kryterium SEO. Aby uzyskać dobre wyniki pozycjonowania IdoSell, treści powinny być napisane w zgodzie z praktykami SEO. W przypadku e-commerce istnieją dwa rodzaje treści, które należy koniecznie zoptymalizować: strony dotyczące kategorii produktów oraz strony dotyczące samych produktów.
Strony dedykowane Twoim kategoriom produktów
W wielu sklepach strony kategorii zawierają mało tekstu. To generalnie jest całkiem normalne. Kiedy użytkownik klika jedną z tych stron, oczekuje, że od razu zyska dostęp do różnych produktów i ich opisów. Treść opisu kategorii nie jest zatem tym, czego potrzebuje.
Nie oznacza to jednak, że na stronach kategorii nie należy w ogóle umieszczać tekstu.
To głównie treść ma wpływ na pozycjonowanie kategorii w wynikach wyszukiwania. Rozwiązaniem jest przeniesienie opisu na koniec strony, gdzie Google bez problemu go znajdzie (i tym samym łatwiej zrozumieć, co znajduje się na danej stronie), a nie będzie on przeszkadzał odwiedzającym. Dodając tekst zoptymalizowany pod kątem SEO, poprawisz widoczność swojego sklepu IdoSell w wynikach wyszukiwania na frazy związane z daną kategorią produktów.
Przejrzysta i szczegółowa karta produktu
Karty produktów w Twoim sklepie IdoSell również powinny zawierać odpowiednio zoptymalizowany pod SEO tekst, który będzie odnosił się już do konkretnego artykułu z Twojego katalogu.
Napisz szczegółowy opis produktu — unikaj korzystania z opisu przesłanego przez dostawcę, aby uniknąć zduplikowanej treści.
Nie wahaj się dodawać do opisów plików do pobrania lub filmów.
Oferuj powiązane produkty — jeśli odwiedzający jest niezdecydowany, pozostanie dłużej na Twojej stronie i zacznie przeglądać różne produkty. Zmniejszy to współczynnik odrzuceń i zwiększy indeks długości sesji.
Stwórz bloga dla swojego e-commerce
Blog jest doskonałym sposobem na poprawę pozycjonowania sklepu internetowego! Pozwoli Ci wypromować Twój biznes w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe, które nie znajdują się bezpośrednio w Twoim sklepie, a mimo to mogą być istotne dla Twojej działalności. Zaletą w przypadku e-commerce jest to, że blog przyciąga potencjalnych klientów, którzy znajdują się na różnych poziomach lejka konwersji.
Zadbaj o opinie od klientów
Zarówno Google, jak i użytkownicy internetu patrzą na recenzję i opinie.
Pomagają one budować wiarygodność. Dlatego tak ważne jest posiadanie ich zarówno na swojej stronie, jak i na profilu Google Moja Firma.
Zdjęcie główne: Pixabay/pexels.com