Jak pozycjonować sklep internetowy na IdoSell?

Strona Główna / Blog / Jak pozycjonować sklep internetowy na IdoSell?

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : SEO
5 stycznia 2022

Na samym początku IdoSell miało nazwęIAI-Shop.com. 

Obecnie jest to jedno z najpopularniejszych w Polsce rozwiązań e-commerce – 6,5 tysiąca sklepów internetowych korzysta z tego systemu. IdoSell działa na podstawie miesięcznego abonamentu, czyli w modelu SaaS (Software as a Service). Platforma ta uważana jest za dobre rozwiązanie, jeśli chodzi o SEO.

Dlaczego SEO jest tak ważne?     

Brak strategii SEO dla Twojego sklepu oznacza utratę potencjalnego ruchu i nowego źródła dochodu. Nawet 35% całkowitego ruchu w sklepie internetowym może pochodzić z wyników wyszukiwania, a ruch organiczny może generować nawet połowę przychodów. SEO jest zatem kanałem marketingowym, który może przyciągnąć klientów do Twojego e-commerce i zapewnić Ci dobrą sprzedaż produktów.        

Dziś stawki za reklamy są coraz wyższe, natomiast ruch wygenerowany dzięki działaniom SEO jest „bezpłatny”. Jeśli większość Twojej sprzedaży pochodzi z płatnych kanałów reklamowych, takich jak Facebook czy Instagram, zmniejsza to Twoje marże. 

Generowanie ruchu organicznego wymaga czasu, ale ostatecznie może stać się najlepszym kanałem pozyskiwania nowych klientów. Zainwestuj czas i pieniądze, aby poprawić SEO swojego sklepu IdoSell. Chociaż korzyści nie będą natychmiastowe, SEO nigdy nie powinno być postrzegane jako element drugorzędny.

Pozycjonowanie IdoSell – dobry start

Kiedy stworzysz swój sklep IdoSell, koniecznie zadbaj o zmianę domyślnych elementów, takich jak title i meta description. W bazowym szablonie ich zawartość brzmi „Tytuł zmienisz w dziale Moderacja / SEO”. Jeśli jej nie zmienisz, właśnie taki opis meta będzie widoczny w Google pod podstronami Twojego sklepu. Jak to naprawić? Wystarczy, że wejdziesz w: MODERACJA -> SEO – Optymalizacja dla wyszukiwarek -> Domyślne meta stron.

Pamiętaj, że zapisanie nowych ustawień nie będzie możliwe, jeśli najpierw nie wypełnisz wszystkich pól w czerwonej ramce. 

Kolejnym krokiem, jaki należy podjąć, aby zadbać o pozycjonowanie na IdoSell, jest integracja z narzędziami analitycznymi, takimi jak Google Search Console i Google Analytics. 

Pozycjonowanie IdoSell — zoptymalizuj treść

Tekst dostępny na stronach Twojego sklepu online jest decydującym kryterium SEO. Aby uzyskać dobre wyniki pozycjonowania IdoSell, treści powinny być napisane w zgodzie z praktykami SEO. W przypadku e-commerce istnieją dwa rodzaje treści, które należy koniecznie zoptymalizować: strony dotyczące kategorii produktów oraz strony dotyczące samych produktów.

Strony dedykowane Twoim kategoriom produktów

W wielu sklepach strony kategorii zawierają mało tekstu. To generalnie jest całkiem normalne. Kiedy użytkownik klika jedną z tych stron, oczekuje, że od razu zyska dostęp do różnych produktów i ich opisów. Treść opisu kategorii nie jest zatem tym, czego potrzebuje.

Nie oznacza to jednak, że na stronach kategorii nie należy w ogóle umieszczać tekstu. 

To głównie treść ma wpływ na pozycjonowanie kategorii w wynikach wyszukiwania. Rozwiązaniem jest przeniesienie opisu na koniec strony, gdzie Google bez problemu go znajdzie (i tym samym łatwiej zrozumieć, co znajduje się na danej stronie), a nie będzie on przeszkadzał odwiedzającym. Dodając tekst zoptymalizowany pod kątem SEO, poprawisz widoczność swojego sklepu IdoSell w wynikach wyszukiwania na frazy związane z daną kategorią produktów. 

Przejrzysta i szczegółowa karta produktu

Karty produktów w Twoim sklepie IdoSell również powinny zawierać odpowiednio zoptymalizowany pod SEO tekst, który będzie odnosił się już do konkretnego artykułu z Twojego katalogu. 

Napisz szczegółowy opis produktu — unikaj korzystania z opisu przesłanego przez dostawcę, aby uniknąć zduplikowanej treści. 

Nie wahaj się dodawać do opisów plików do pobrania lub filmów.

Oferuj powiązane produkty —  jeśli odwiedzający jest niezdecydowany, pozostanie dłużej na Twojej stronie i zacznie przeglądać różne produkty. Zmniejszy to współczynnik odrzuceń i zwiększy indeks długości sesji. 

Stwórz bloga dla swojego e-commerce

Blog jest doskonałym sposobem na poprawę pozycjonowania sklepu internetowego! Pozwoli Ci wypromować Twój biznes w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe, które nie znajdują się bezpośrednio w Twoim sklepie, a mimo to mogą być istotne dla Twojej działalności. Zaletą w przypadku e-commerce jest to, że blog przyciąga potencjalnych klientów, którzy znajdują się na różnych poziomach lejka konwersji. 

Zadbaj o opinie od klientów

Zarówno Google, jak i użytkownicy internetu patrzą na recenzję i opinie. 

Pomagają one budować wiarygodność. Dlatego tak ważne jest posiadanie ich zarówno na swojej stronie, jak i na profilu Google Moja Firma. 

Zdjęcie główne: Pixabay/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.