Dlaczego content marketing jest ważny?

Spis treści

Kategoria : Content
4 kwietnia 2022

W Twoim biznesie najważniejsze są te działania, które zwiększają sprzedaż, a w efekcie wkładają pieniądze na konto firmowe. Dlatego zatrudniasz dobrych handlowców, tworzysz dobrą ofertę i zlecasz budowę nowoczesnej, przyjaznej strony internetowej. A co z treściami na tej stronie? Co ze zdjęciami, grafikami i filmami? Co z Twoim blogiem, newsletterem i kanałami w mediach społecznościowych? Czy odpowiednio dbasz o internetowe treści sprzedażowe, które trafiają do tysięcy osób i pracują dla Ciebie przez całą dobę?

Wszystko, co musisz wiedzieć na temat contentu

Zobacz jeszcze raz tezę, którą stawiamy w temacie: content marketing jest ważny, a nawet bardzo ważny. Teraz prosimy Cię o jedno: daj nam kilka minut i przeczytaj cały ten krótki tekst, a zrozumiesz, dlaczego jest to takie istotne.

Metodą nitki i kłębka przejdźmy przez cały proces. Zacznijmy od contentu: co to jest?

Content to cała zawartość strony internetowej, która ma spełniać jakiś cel biznesowy.

Czyli w zasadzie wszystko, co znajduje się na Twojej lub cudzej stronie WWW, można nazwać contentem. Poprzez wszystko powinieneś rozumieć:

  • tekst,
  • grafiki,
  • zdjęcia,
  • wideo.

Content może mieć dowolny format, ale i dowolną formę. Na przykład:

  • referencje od klientów,
  • sprzedażowy opis produktu,
  • opis urządzeń, które masz w zakładzie,
  • informacja o tym, że 9 na 10 osób poleca Twoje usługi,
  • zdjęcia z ostatnio wykonanych prac,
  • cennik,
  • film instruktażowy,
  • microcopy,
  • a nawet regulamin.

Wszystko, co jest na Twojej stronie internetowej, stanowi jej content, czyli „treść”, a więc wszystko to powinno mieć wartość z biznesowego punktu widzenia. Z punktu widzenia content marketingu, czyli marketingu treści, nie ma miejsca na zbędne rzeczy na Twojej witrynie firmowej.

Wszystko, co ważne na temat content marketingu

Content marketing to takie zarządzanie treściami ze strony WWW, które zapewni Ci jak najwięcej korzyści.

To znakomita definicja, bo jest krótka, łatwa do zrozumienia i do zapamiętania. Ale wymaga uszczegółowienia. A dokładniej pisząc, domaga się odpowiedzi na pytanie: czym jest owo zarządzanie treścią.

Content marketing oznacza zazwyczaj:

  • stworzenie treści,
  • aktualizowanie treści,
  • tworzenie nowych treści,
  • dystrybucję treści, a więc ich udostępnianie,
  • promowanie treści,
  • badanie skuteczności przygotowanych materiałów,
  • zdobywanie zaangażowania użytkowników poprzez wykorzystanie treści,
  • recykling treści.

Widzisz teraz, że życie raz stworzonych materiałów jest bardzo aktywne. Tym samym staje się jasne, dlaczego zawsze warto przygotowywać lub zamawiać najlepszy content jak to tylko możliwe.

Dlaczego content marketing ma tak duże znaczenie?

Twój content musi – mówiąc żargonem marketingowym – konwertować na leady. Lead zazwyczaj jest rozumiany jako potencjalny klient lub dane kontaktowe klienta, ale w rzeczywistości może przyjąć wiele różnych postaci, ponieważ:

Lead to cel, jaki sobie postawiłeś, a który jest wypracowywany przez marketing treści.

Celem jakiejś akcji reklamowej może być pozyskanie klienta i wówczas on jest Twoim leadem. Ale może to być także:

  • zdobycie polubień,
  • zyskanie komentarzy,
  • udostępnianie treści przez innych,
  • kliknięcie w link,
  • pozostawienie adres e-mail,
  • pozostawienie przez klienta numeru telefonu,
  • zapisanie się do newslettera,
  • zapisanie się na jakieś wydarzenie,
  • pozyskanie wpłaty

i wiele innych aktywności. Różne rodzaje leadów, ale nadal są to konkretne akcje, których celem jest rozwinięcie Twojej działalności biznesowej. Każdy dobry specjalista od marketingu internetowego wie, że tylko dobry content może przynieść maksymalne korzyści z płatnej reklamy. Pozycjonowanie stron czy Google Ads są w stanie przyciągnąć nowych odwiedzających, ale o tym, czy zechcą oni zostać na Twojej stronie, decyduje jakość contentu.

Nieco wyżej widziałeś listę, w której wypunktowaliśmy, czym jest content marketing. Teraz już widzisz, dlaczego jest to proces wiecznie żywy, bardzo aktywny, rozrastający się i wymagający ciągłego sprawdzania skuteczności.

Na koniec wyjaśnimy ostatni punkt z listy rodzajów content marketingu. Chodzi o recykling treści. To dziwne i zaskakujące, ale jest to dość nowe spostrzeżenie. Na tyle nowe, że w większości firm ten ważny etap nie istnieje. A szkoda.

Jeżeli wyraz recykling kojarzy Ci się z wyrzucaniem, to szybko zapomnij o tym błędnym wyobrażeniu. Recykling to przetwarzanie tego, co jest w taki sposób, aby dało się to ponownie użyć.

Wyobraź sobie sytuację, która prawie na pewno występuje również w Twojej firmie. Zainwestowałeś mnóstwo pieniędzy i czasu w przeszkolenie pracowników, dzięki czemu zatrudniasz kilku naprawdę wybitnych fachowców, prawdziwych ekspertów. Jeżeli zajmują się wyłącznie sprzedażą albo produkcją, to jest to niestety bardzo złe zarządzanie potencjałem, który masz do dyspozycji.

A co stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać wiedzę i doświadczenie Twoich pracowników (albo Twoje) w twórczy i konstruktywny sposób? Zobacz przykłady.

Twój pracownik bierze udział w nagraniu, w którym pokazuje, jak naprawdę działa Twój produkt. Wie, o czym mówi, wie, co ma robić, a dodatkowo stoi za nim wiele lat doświadczenia, o czym też wspomni widzom. Następnie to nagranie trafia na firmowy kanał na YouTube i do mediów społecznościowych, a tam zbiera polubienia i komentarze, czyli buduje zainteresowanie. Materiał wideo może być wykorzystany więc do sprzedaży produktów, a może również posłużyć jako sprzedaż usług (Twoja firma przyjedzie i wykona usługę) albo szkoleń (w Twojej firmie lub u klienta przeszkolicie 5 osób). Szkolenia będą nagrywane, co pomoże Ci sprzedawać kolejne. Na podstawie takich nagrań copywriter stworzy wpis blogowy, a potem skróci go do postaci postu na Facebook.

Widzisz? Treść powinna krążyć, zmieniać formy i cały czas być aktualizowana. Pozostałe etapy content marketingu już znasz. Jeżeli proces jest prowadzony dobrze, to wokół Twojej firmy tworzy się pozytywny rozgłos, nowe osoby dowiadują się o tym, że warto zostawić u Ciebie pieniądze. A przecież o to chodzi.

Zdjęcie główne: Kaboompics / pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.