Czy opis produktu ma wpływ na pozycjonowanie sklepu?

Spis treści

Kategoria : Content
25 stycznia 2022

Opisy produktów to zazwyczaj bardzo podobne teksty, które czasem różnią się jedynie tytułem i zdjęciem. Najczęściej popełnianym błędem w pozycjonowaniu sklepów internetowych jest ignorowanie kart produktowych i skupianie się tylko na stronie głównej. Natomiast faktem jest, że strony produktów mogą przyciągnąć ruch spersonalizowanych odwiedzających, którzy od razu będą zainteresowani kupnem danego artykułu. 

Jeśli chcesz poprawić pozycjonowanie produktów w swoim sklepie internetowym, zwróć szczególną uwagę na kilka ważnych aspektów.

1. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe

Na początek zastanówmy się, jak użytkownicy szukają produktów. Odpowiedź jest prosta — za pomocą słów wpisywanych w wyszukiwarkę. Dlatego podstawowym zadaniem niezbędnym do optymalizacji opisów w sklepie internetowym będzie wybór głównych słów kluczowych dla każdego produktu. Na ich podstawie będziesz mógł opracować lepszy i pełniejszy zarówno opis, jak i tytuł, śródtytuły, meta opis itp. 

Słowo kluczowe powinno być frazą, o której ludzie myślą, kiedy chcą znaleźć w sieci dane dobro. Jest to niezwykle ważny aspekt poprawy SEO opisów. Jeśli nie wiesz, które keywordy są tymi właściwymi, skorzystaj ze specjalnych narzędzi analitycznych SEO, takich, jak np. ahrefs, dzięki którym łatwiej będzie Ci dobrać frazy kluczowe, będące faktycznie najlepszymi dla danego artykułu z Twojego katalogu. Oprócz głównych słów kluczowych nie możesz zapomnieć o wzbogaceniu opisu dodatkowymi frazami, które również mogą przyciągnąć ruch.

2. Użyj słów kluczowych w tytule

Tytuł produktu powinien zawierać główne słowo kluczowe, którym zazwyczaj jest nazwa oferowanego towaru lub usługi. Możesz też w nim zawrzeć niektóre szczegóły techniczne, aby było od razu wiadomo, o jaki z dostępnych wariantów chodzi. Na przykład, jeśli sprzedajesz butelkę perfum, możesz umieścić w tytule 100 ml lub rodzaj (męskie lub żeńskie), ale zawsze pamiętaj, aby tekst brzmiał naturalnie i był przyjazny dla użytkowników. Unikaj powtarzania tytułów produktów, nawet jeśli są one bardzo podobne. Nie myl klientów.

3. Napisz oryginalny, atrakcyjny opis, który sprzedaje!

Nie używaj zduplikowanych opisów, czyli nie umieszczaj tego samego tekstu na kilku produktach w swojej witrynie ani nie kopiuj z innych stron, ponieważ Google może nałożyć za takie zachowania karę i nie wyświetlać Twoich wyników w wyszukiwarce. 

Twój opis musi być w 100% oryginalny, atrakcyjny dla użytkowników oraz zawierać wszystkie niezbędne informacje dotyczące tego, co sprzedajesz. Pozycjonowanie sklepów to nie lada gratka, dlatego należy wziąć pod uwagę nie tylko aspekty techniczne, ale także zalety produktu i czynniki, które zachęcą użytkowników do jego zakupu.

4. Używaj wyróżnień, pogrubień i tagów

Kolejnym kluczowym aspektem, który należy wziąć pod uwagę, tworząc opisy produktów w sklepie internetowym, są znaczniki HTML. Nie pomijaj znacznika H1, który może odpowiadać tytułowi strony głównej lub tytułowi produktu.

Używaj także śródtytułów H2 i H3 umieszczając w nich słowa kluczowe. Te znaczniki pomogą Ci rozdzielić opis, uwypuklając różne cechy produktu. Uważaj z używaniem funkcji pogrubienia, ponieważ jest ona używana w SEO do wyróżniania priorytetowych słów kluczowych. Jeśli dodasz pogrubienia w zbyt wielu miejscach, Google może to błędnie zinterpretować.

5. Zwróć uwagę na adres URL, meta tytuł i meta opis

Warto także zwrócić szczególną uwagę na meta tytuł i meta opis każdego z produktów. Te elementy są pierwszymi, które użytkownicy widzą na stronie wyników wyszukiwania i są niezbędne do uzyskania dobrego współczynnika konwersji. Najlepiej używać atrakcyjnych tytułów i opisów meta oraz nie przesadzić z ich nadmierną optymalizacją (np. przeładowując je słowami kluczowymi), ponieważ nie będzie to miało pozytywnego wpływu na pozycjonowanie sklepu internetowego. Pomyśl o użytkownikach, napisz oryginalny tekst, zaproś ich do dalszej lektury i bądź kreatywny, oryginalny, opisowy, podkreślający zalety produktu, a także profesjonalny.

Zdjęcie główne: Lukas/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.