blog - idealne rozwiązanie z perspektywy klientów

Blog na stronie firmowej – czy warto?

Wiele firm zakłada swoje strony WWW ze świadomością, że warto istnieć w Internecie. Inwestują w wartościowe teksty przedstawiające ich ofertę w najlepszym świetle. Umieszczają wysokiej jakości zdjęcia i grafiki. Dbają o to, aby strona wyświetlała się prawidłowo na smartfonach. Bardzo często jednak nie wykorzystują potencjału, jaki drzemie w… prowadzeniu bloga.

Jakie są 3 największe korzyści z regularnego prowadzenia bloga firmowego?

1. Klient: pomóż mi, a Ci zaufam

Firma prawnicza, która dziennie zajmuje się sprawami kilkunastu klientów. Jedno z najczęstszych pytań, jakie otrzymuje to „ile kosztuje przygotowanie regulaminu sklepu internetowego”? Jeżeli we wpisie na blogu firmowym w szczegółach i w przystępnym językiem opiszesz, co powinno się znaleźć w takim regulaminie, zyskujesz:

  • wiarygodność,
  • zaufanie,
  • status eksperta,
  • chęć skorzystania z Twoich usług.

Będą osoby, które to przeczytają i stwierdzą Ok, już wiem jak przygotować regulamin. Zrobię to sam! Jednak większość stwierdzi Nie mam na to czasu. Zlecę tej firmie przygotowanie dla mnie takiego regulaminu. Widzę, że się na tym znają.

2. Generowanie ruchu na Twoją stronę

Mądrze prowadzony blog to nie tylko edukacja Twoich przyszłych klientów. To również zdobywanie plusów w wyszukiwarce Google. Strony, które są regularnie wzbogacane o nowe treści są przez Google bardzo dobrze postrzegane. Będzie to wpływało na ich pozycje w wynikach wyszukiwania przez potencjalnych klientów, o ile oczywiście czuwa nad tym ktoś, kto zna się na pozycjonowaniu. Nasza agencja tym właśnie się zajmuje.

Pozycjoner zadba o odpowiednie wtyczki odpowiedzialne za to, aby przygotowany wpis na blogu został we właściwy sposób zauważony i doceniony przez robota Google.

3. Raz napiszesz, wiele razy korzystasz

Dla wielu świadomych przedsiębiorców blog to swoisty FAQ (frequently asked questions). Zamieszczają w nim odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez swoich klientów. Firma, która tworzy strony internetowe, bardzo często otrzymuje pytanie: Jaki jest koszt założenia strony internetowej?

Jest ono bardzo ogólne i trudno na nie odpowiedzieć nie znając celów pytającego. Ile ma być podstron? Czy będzie na niej blog, newsletter, a może nawet mały sklep?

Jeżeli jednak właściciel takiej firmy przygotuje wcześniej wpis, w którym wyjaśnia jakie elementy składowe wpływają na ostateczny kształt strony WWW (domena, serwer, grafiki, teksty, wtyczki itp.), może swoim klientom przesyłać link do tego wpisu, zamiast pisać obszernego maila z odpowiedzią na to pytanie.

Blog jest zarówno dla klientów, dla Google, jak i dla… Ciebie

Prowadzenie bloga może być czasochłonne, jednak w szerszej perspektywie będzie kopalnią wiedzy, którą udostępniłeś zupełnie za darmo swoim klientom. Blog buduje więc Twoją markę eksperta. W odpowiedni sposób prowadzony będzie też zdobywał przychylność Google, który pokieruje więcej ruchu właśnie na Twoją stronę.

Blog będzie również ułatwieniem Twojej pracy, ponieważ usprawni komunikację z osobami, które preferują kontakt elektroniczny, zamiast telefonu lub spotkania w cztery oczy. Możesz odpowiadać na ich pytania, przesyłając link do konkretnego artykułu, na który już wcześniej poświęciłeś czas.

Ostatnim plusem, o którym chcemy wspomnieć, jest tworzenie wartościowego materiału, który może być wykorzystany do komunikacji w mediach społecznościowych. Nowe wpisy możesz udostępniać na swoim fanpage’u na Facebooku i innych kontach w social media, na które obserwować mogą Twoi klienci.