3 przyczyny skutecznego e-commerce

3 powody, dla których Twój sklep może nie sprzedawać

Właściciele sklepów internetowych, które słabo konwertują, popełniają często kosztowne i nietrafione inwestycje wynikające z braku doświadczenia lub z błędnych założeń. Decyzje odnośnie tego, jak powinny wyglądać oferty ich produktów opierają na intuicji i/lub chcą iść na skróty. W dzisiejszym artykule opiszemy 3 największe błędy na stronach WWW i e-sklepach oraz podpowiemy, w jaki sposób można je łatwo poprawić w celu zwiększenia sprzedaży.

Miliony odwiedzin to nie wszystko

Kiedy przeprowadzamy audyt SEO strony potencjalnego klienta, wracamy do niego z informacjami odnośnie tego, nad czym warto popracować. Jednym z elementów, na które wskazujemy są treści i jakość stron ofertowych. Należy o nią zadbać ZANIM zaczniemy pozycjonować stronę lub uruchamiać kampanię Google Ads.

Klienci mówią nam, że nikt im dotychczas nie powiedział, że na ich stronach WWW jest coś nie tak. Firmy, które przygotowywały im reklamy lub kampanie e-mail marketingowe, nie zastanawiały się dokąd prowadzą linki zawarte w wiadomościach do klientów (np. do nieefektywnego landing page’a) lub nie wiedziały, że ich obecne strony z ofertami nie są prawidłowo przygotowane. Wierzyli więc w to, że wystarczy im solidny marketing, a reszta zrobi się sama.

Wskazówka: Zanim zainwestujesz pieniądze w pozyskanie ruchu na swoje strony, sprawdź dokładnie ofertę – czy zachęca zamiast informować, czy jest intuicyjna, odpowiedniej długości, zawiera atrakcyjne grafiki i dobrze napisane teksty. W innym przypadku każdy budżet będzie wydany niewłaściwie, ponieważ internauta nie będzie czuł się zachęcony do zakupu lub rezerwacji usługi.

Klient wie, klient zna

Być może spotkałeś z określeniem “klątwa wiedzy”. Występuje ono wtedy, gdy już się czegoś nauczymy lub czegoś doświadczymy i nie potrafimy wyobrazić sobie, jak to jest być pozbawionym tego zasobu. Jest ono w e-marketingu szczególnie niebezpiecznym zjawiskiem. Jeżeli opisy ofertowe przygotowuje osoba, która nie potrafi “wejść w buty klienta”, istnieje duża szansa, że może ona przygotować teksty obfitujące w niezrozumiałe słowa i określenia. Założy bowiem, że klient jest wyedukowany. Nie jest.

Wyobraź sobie, że szukasz firmy, która stworzy dla Ciebie sklep internetowy, jednak nie znasz się za bardzo na tym, jak to powinno być zrobione dobrze. Wiedzę z zakresu stron WWW masz na poziomie 5/10. Wiesz, że potrzebujesz domeny, hostingu, zabezpieczeń , polityki prywatności itp. Słyszałeś coś o WordPressie. Wchodzisz na jedną z ofert i czytasz “tworzymy sklepy internetowe z profesjonalnym i przemyślanym UX”.

Taki komunikat do Ciebie nie trafi, ponieważ nie wiesz, że UX oznacza User Experience. Nie masz też pojęcia, co się za tym określeniem kryje. Ponadto nikt nie powiedział Ci dotychczas dlaczego ten UX jest taki ważny. Jesteś w kropce i czujesz się niezręcznie – bo nie rozumiesz. Zaczynasz się martwić, czy ta firma przypadkiem nie zarzuci Cię kolejnymi niezrozumiałymi hasłami i nie będziesz mógł ocenić jakości jej pracy. Oczywiście nie sprawdzisz w Google, co to znaczy UX, bo nie masz na to czasu.

Co by było, gdyby to zdanie brzmiało tak:

„Tworzymy przyjazne i intuicyjne sklepy internetowe, w których odwiedzający będą chętnie dokonywali zakupów”.

Lepiej?

Wskazówka: Treści na Twoich stronach produktowych i landing page’ach powinny uwzględniać nawet najniższy poziom wiedzy i świadomości Twoich czytelników. Używaj jasnych i zrozumiałych określeń.

Najniższe ceny w branży

W tekście zatytułowanym Czym konkurować w Internecie, jeśli nie ceną?, wyjaśnialiśmy dlaczego angażowanie się w wojnę cenową bardzo często okazuje się nieefektywną taktyką. Wielu właścicieli sklepów internetowych stosuje promocje, obniżki, źle dobrane pakiety, lawirując na granicy opłacalności i prawie rezygnując ze swojej marży. To bardzo niebezpieczne posunięcie i niepotrzebne psucie rynku. O wiele lepiej jest dawać dodatkową wartość, dbać o wysoki lead response time, dbać o swoją markę w mediach społecznościowych i stosować inne taktyki zachęcające do zakupu.

Optymizm i zdrowy rozsądek

Pełen optymizm przy prowadzeniu e-sklepu warto zachować zawsze, jednak w parze z nim powinien iść zdrowy rozsądek oraz ciągle zwiększająca się świadomość tego, co jest skuteczne. Działanie po omacku przyniesie efekt odwrotny od zamierzonego – może Cię kosztować zbyt wiele energii i pieniędzy oraz przynieść frustrację. Serdecznie zapraszamy do tego, aby zlecić nam wykonanie darmowego audytu SEO, który umożliwi wskazanie pola do poprawy i podniesienia strony WWW lub e-sklepu w wynikach wyszukiwarki Google.