Treści na stronie, czyli Content Marketing a pozycjonowanie

Czym jest Content Marketing?

Inaczej nazywany marketingiem treści jest zdobywaniem odbiorców za pomocą wysokiej jakości przydatnych treści. Dzięki dobrze dobranym tematycznie treściom możemy zdobyć ogromną ilość odwiedzających. Wszystko za sprawą semantycznego działania wyszukiwarki Google. Z uwagi na ten fakt, bardzo ważne jest publikowanie treści, w których znajdują się popularne słowa wyszukiwane przez internautów. Takie działanie sprawia, że wyszukiwarka odnajduje te frazy na naszej stronie i prowadzi internautę wprost do naszego artykułu, który może być treścią reklamującą usługi, zachęcającą do skorzystania z oferty lub udzielającą odpowiedzi na nurtujące użytkowników internetu pytania.

Jak umieszczać treści na stronie firmowej?

Podstawą w content marketingu są odpowiednie treści. Dotyczy to zakładek na stronie m.in. zakładki o nas, informacje, oferta oraz na stronie głównej. Jednak nie powinniśmy poprzestawać tylko na tych podstronach. Niezwykle ważne z punktu widzenia content marketingu jest prowadzenie bloga firmowego. Za sprawą bloga stale możemy publikować nowe treści nasycone frazami, kluczowymi dla naszego biznesu. Wyszukiwarka i jej roboty uwielbiają nowe treści i strony często aktualizowane. Własny blog firmowy ma ogromny wpływ na interakcję z użytkownikami oraz potencjalnymi odbiorcami naszych usług, oraz klientami. Na blogu możemy informować o nowościach w ofercie, promocjach oraz publikować inne informacje, które poprawiają linkowanie wewnętrzne naszej strony oraz zwiększają nasycenie witryny frazami kluczowymi.

Jak prowadzić bloga firmowego?

Samo prowadzenie bloga nie jest skomplikowaną sprawą. Możemy bez problemu zainstalować dodatkowy skrypt CMS, który będzie umieszczony pod zakładką „blog”. Daje nam to możliwość stałego publikowania treści i rozwoju naszego biznesu. Blog oczywiście w swoich artykułach będzie odsyłał do oferty firmy oraz będzie oferował ciekawe i poprawne stylistycznie treści przydatne internautom.

Im częściej publikujemy artykuły na firmowym blogu, tym lepiej dla nas oraz naszej strony www. Dzięki stałym aktualizacjom nasza witryna jest lepiej oceniana przez algorytm Google, co przekłada się na wyższą pozycję w wyszukiwarkach oraz odwiedziny z tzw. długiego ogona. Zasada jest bardzo prosta. Im więcej treści na blogu, tym większa szansa, że znajdą one pokrycie z zainteresowaniami i wyszukiwaniami naszych potencjalnych klientów.

Jak pozyskiwać treści na bloga?

Aby zapełnić naszego bloga wartościowymi treściami, mamy dwie możliwości do wyboru. Pierwszą z nich jest samodzielne pisanie tekstów. Jeżeli do tego prowadzimy firmę, to może być to dosyć kłopotliwe. Przygotowanie odpowiedniego tekstu w zależności od jego długości może nam zająć ponad godzinę. Nie dziwi więc fakt, że tego typu prace zleca się agencjom marketingowym. Zatrudniają one doświadczonych copywriterów, którzy bez problemu potrafią napisać bardzo zaawansowane i ciekawe tematy w pełni prezentujące zagadnienia, jakie chcemy zawrzeć w artykule.

Nie powinniśmy jednak zapominać, że w treści każdego z tekstów powinny znaleźć się ważne dla nas frazy – również w odmianie i liczbie mnogiej. Pomaga to w pozycjonowaniu frazy głównej oraz dodatkowo innych fraz pokrewnych, które także mogą nasi potencjalni klienci wpisywać w wyszukiwarkę Google. Przy prowadzeniu bloga oraz tworzeniu treści staramy się zawsze pisać poprawnie, oraz nasycać teksty słowami kluczowymi.

Jak ustalić temat artykułu lub porady?

Temat koniecznie powinien zawierać słowa kluczowe, które chcemy wypozycjonować oraz dobrze aby odpowiadał często wpisywanym frazom w Google. Warto wpisać w wyszukiwarce początek frazy i sprawdzić co internauci często dopisują:

google

Dodatkowo warto wykorzystać darmowe narzędzie- „Planer słów kluczowych” z Google AdWords. Za pomocą tego systemu sprawdzimy jak często internauci wyszukują daną frazę. Przykładowo dla frazy „nieruchomości Warszawa” jest to średnio 6600 wyszukań miesięcznie.

frazy

Jakich błędów unikać w content marketingu?

Największym błędem jest powielanie treści. Wszystkie teksty na blogu powinny być unikalne. Nawet jak opisujemy już poruszany setki razy temat na innych stronach, to starajmy się zawsze tworzyć unikalną treść, dodać coś od siebie, nawiązać do tematu w trochę inny sposób.

Innym ważnym błędem podczas tworzenia treści na firmowego bloga jest brak poprawnej pisowni, błędy stylistyczne oraz logiczne. Także częste powtórzenia w treści negatywnie wpływają nie tylko na wizerunek naszej firmy, ale też na odbiór takich tekstów przez algorytm Google. Przeglądarka lubi świeże aktualności, które wolne są od błędów oraz powielania słów występujących w treści.

Kolejnym z błędów popełnianych przez wiele osób jest zbyt rzadkie publikowanie treści. Jeden wpis raz w miesiącu to za mało. Najlepszym rozwiązaniem jest tworzenie tekstów i ich publikowanie nawet dwa razy w tygodniu. Jeżeli tematyka jest dosyć specyficzna, to przynajmniej raz w tygodniu powinniśmy postarać się i stworzyć dobrej jakości artykuł nawiązujący do naszej działalności. Nie musi być to ściśle związana z naszą firmą treść. Można czasami pozwolić sobie na luźniejsze potraktowanie tematu i publikację artykułu, który także będzie dobrze odbierany przez przeglądarkę.

Jeżeli podchodzimy do zagadnienia content marketingu w odpowiedni sposób, to możemy liczyć na całkiem dobre wyniki, które widoczne będą już po kilku tygodniach od rozpoczęcia publikacji naszych artykułów. Content marketing należy do tych działań, które przynoszą doskonałe efekty przez długi okres. Raz opublikowany tekst będzie czasem przez wiele lat generował odsłony naszej witryny. Z uwagi na ten fakt warto jest tworzyć treści bardzo profesjonalne i merytoryczne, które będą pomocne internautom i będą budowały odpowiedni wizerunek naszego przedsiębiorstwa. Dobre teksty obronią się same i będą polecane wśród osób zainteresowanych daną tematyką. Nie będziemy musieli linkować naszego bloga zbyt intensywnie, gdyż użytkownicy internetu sami będą linkowali do dobrej jakości treści.

Enterso w swojej ofercie posiada usługi tworzenia treści wraz z publikacjami w koszcie 245zł stworzenie tekstu oraz 255zł publikacja w serwisie tematycznym o wysokim Trust Flow. Zapraszamy do kontaktu.

Autor: Wojciech Kłodziński

Sprawdź już teraz ile kosztuje pozycjonowanie

Autor: Wiktor Pacer

Programista